נוחי דנקנר: "אני מותקף באופן ציני ושיטתי ע"י עיתון יומי"

דנקנר מתכוון כנראה ל"הארץ-דה מרקר" ■ בראיון ל"פייננשל טיימס" אומר דנקנר: "לאף אחד אין חסינות מפני נפילה מלמעלה, גם לי אין" ■ "אני נחוש מאוד לייצב את כל הקבוצה - לפרוע את כל ההלוואות בכל השכבות ושל כל החברות"

"לאף אחד אין חסינות מפני נפילה מלמעלה, גם לי אין", אומר נוחי דנקנר, יו"ר קבוצת ההשקעות אי.די.בי, לכתב "פייננשל טיימס" בתל-אביב, ג'ן ריד, שריאיין אותו בלשכתו במרומי הקומה ה-44 של מגדל הקבוצה בתל-אביב.

לפי הכתב, אחרי שהורעפו עליו פרסים והוקרות והוא תואר כענק תעשייה, מצבו התהפך כאשר כמה מהשקעות אי.די.בי לא עלו יפה, כלל אחזקה של 2% בבנק קרדי סוויס. הקבוצה נאבקת כעת על הסדר חוב בהיקף כ-8 מיליארד שקל ששני החברות העיקריות בה חייבות לבנקים ולבעלי אג"ח.

לפי "פייננשל טיימס", דנקנר נפל קורבן לאווירה פופוליסטית שאופפת את ישראל, והחלה עם ההפגנות החברתיות בקיץ 2011.

הכתבה מתארת איך הכוח העממי גרם לבנק לאומי, השני בישראל בגודל נכסיו, לוותר בחודש שעבר על תוכניתו למחוק 150 מיליון שקל מתוך 400 מיליון שקל שחייבת לו גנדן אחזקות, החברה של משפחת דנקנר ששולטת באי.די.בי. לאומי החל לחשוש מחרם צרכני עליו בעקבות המחאות הזועמות של פוליטיקאים ואזרחים שטענו כי הם לא היו מקבלים מחיקת חוב כזו. רקפת רוסק-עמינח, מנכ"לית הבנק, אפילו פרסמה הודעה שבה נאמר כי "לאומי לא מנותק מלב הציבור ומכבד אותו".

"אני חלש כעת בפיננסים, אבל חזק ברוחי", אמר דנקנר בראיון. "אני נחוש מאוד לייצב את כל הקבוצה - לפרוע את כל ההלוואות בכל השכבות ושל של החברות".

בכתבה מצוטט חגי בדש, מנכ"ל פסגות, את מ-3 הקבוצות הפיננסיות שמייצגות את בעלי האג"ח של דנקנר, שאומר כי "הציבור אינו מוכן להניח לכספו שאצל המשקיעים המוסדיים (כמו קרנות פנסיה) להעניק הקלות לתת-מגזר נבחר של עשירים, כפי שקרה עד כה".

במסגרת לכתבה תחת הכותרת "עימות עם התקשורת" כותב "פייננשל טיימס" כי למרות דימוי "הכפר הגדול" המקובל על הישראלים ביחס לארצם, שבו כל אחד מכיר את כולם, קשרי העסקים, ההון והתקשורת במדינה מקבלים תשומת-לב חדשה, והתמונה שעולה מהם לא מחמיאה.

לפי הידיעה, בנק לאומי הותקף לאחר שיומון העסקים "דה מרקר" של "הארץ" פרסם את הכתבה לפיה הבנק שוקל למחוק 150 מיליון שקל מהחוב של גנדן אחזקות. העיתון כתב שדנקנר מגלם את "השיטה" שבה כדי להצליח בפוליטיקה או בעסקים בישראל אין צורך בכישורים אלא רק בידידים במקומות הנכונים, ובכלל פשוט של לא להשקיע מעולם את הכסף שלך.

דנקנר, מבלי לציין את "דה מרקר", רומז בכתבה כי העיתון רודף אחריו באגרסיביות מטעמים כלכליים.

"למרבה הצער, קבוצת אי.די.בי ואני אישית מותקפים צורה צינית ושיטתית על-ידי יומון ספציפי שמונע על-ידי אינטרסים כספיים וכלכליים", הוא אמר ל"פייננשל טיימס".

*** הכתבה המלאה - במהדורה המודפסת