שטייניץ שובר שתיקה: "התקציב קשה בגלל המחאה"

שר האוצר לשעבר שובר שתיקה: "להיות שר אוצר קשה שבעתיים בתקופת תקציב, מגבה את לפיד" ■ על הגירעון התקציבי: "כלכלה ותקציב זה לא אותו הדבר - התקציב קשה בגלל המחאה החברתית, אין ארוחות חינם"

"זה תפקיד קשה להיות שר אוצר. קשה שבעתיים בתקופת תקציב, זו התקופה הכי קשה לשר אוצר. אני אתן מחר גיבוי לתקציב שהגיש יאיר לפיד, זה תקציב במגמה נכונה", כך אמר היום (א') שר האוצר לשעבר יובל שטייניץ, בראיון לגל"צ עם ירון וילנסקי.

- האם יש סיכוי לקיצוץ בתקציב הביטחון?

שטייניץ: "אני חושב שכן. אין ברירה אלא לקצץ. תקציב הביטחון צריך לשאת בנטל כמו יתר התקציבים. ושנית, ממשלת ישראל כבר החליטה בסוף 2011, כי החל משנת 2013 יקוצצו מדי שנה 3 מיליארד שקל בבסיס התקציב. כלומר, הקיצוץ לשנתיים הקרובות צריך לעמוד על 6 מיליארד, וזה מה שמציע האוצר.

"יש כבר החלטה בתוקף בנושא, ואני מקווה שההחלטה הזו לא תשונה. כל קיצוץ פוגע, אבל בסוף בסוף המדינה מחליטה את סדר העדיפויות שלה. כשמחליטים לתת חינוך חינם מגיל 3 וצהרונים חינם, צריך לממן את זה גם במסים וגם בקיצוץ", המשיך שטייניץ. "סוריה שהייתה היחידה הצבאית הקונבנציונאלית העיקרית נגד מדינת ישראל, נמצאת במצב קשה".

"אני מאד מעריך את מערכת הביטחון הישראלית, אבל בסוף בסוף, היא צריכה ויכולה להערכתי לשאת בנטל. תמיד יש בזה סיכון מסוים ואפשר להלך אימים על הציבור", המשיך שטייניץ. "ההוצאה התקציבית של האוצר הכוללת קיצוץ מושכלת בביטחון, הגיונית אך מתבקשת".

שטייניץ על ה"בור" בתקציב: "השארנו כלכלה במצב טוב. במצב זה מדינת ישראל ב-3 השנים האחרונות הציגה את הצמיחה הגבוהה ביותר במערב. לא הייתה מדינה שמנעה אבטלת המונים יותר טוב מאיתנו... האבטלה בישראל היא 6.5% - שפל של 40 שנה.

"הכלכלה במצב טוב, או טוב מאד כפי שאומר פישר. התקציב קשה, ואינו פשוט", המשיך שר האוצר לשעבר. "הכלכלה והתקציב זה לא אותו הדבר. התקציב הוא קשה בגלל שהוחלט על תוספת מאד משמעותית בעקבות המחאה החברתית על צהרונים חינם בכל המדינה, וכשמחליטים לתת יותר שירותים, צריך גם לממן את זה. אין ארוחות חינם".

כאשר עומת שטייניץ עם הדברים שאמר עליו יאיר לפיד בראיון לערוץ 2 ביום ו' האחרון, על כך שהשאיר "בור" עמוק בתקציב, ענה שטיינץ: "אני מצפה שהוא לא יתקוף אחורה, כמו שאני לא תוקף אותו קדימה".