ישראלית חדשה בוול סטריט: Labsyle גייסה 10 מיליון דולר

החברה פיתחה שיטה לבצע ניטור סוכר בדרך באמצעות הסלולרי עבור חולי סוכרת ■ לאבסטייל הישראלית נרשמה לפני מספר חודשים לבורסת ה-OTC, והגיוס הנוכחי עשוי להוות צעד בדרך לשדרוג שלה למסחר בנאסד"ק או ב-NYSE

חברת labstyle המפתחת ומשווקת את המוצר DARIO לבדיקה של רמות הסוכר בדם באמצעות הטלפון הסלולרי וניטור של המחלה דרך הטלפון, גייסה 10 מיליון דולר לפי שווי של 51 מיליון דולר.

לאבסטייל הישראלית נרשמה לפני מספר חודשים לבורסת ה-OTC, והגיוס הנוכחי עשוי להוות צעד בדרך לשדרוג שלה למסחר בנאסד"ק או ב-NYSE. בשנה וחצי האחרונות גייסה החברה 7.5 מיליון דולר בשני סבבי גיוס, ממשקיעים פרטיים, וזאת בנוסף לסבב הנוכחי.

המכשיר של לאבסטייל גדול רק במעט ממצית ומכיל בתוכו גלוקמטור, דוקרן ומחסנית של דפי אבחון. דוקרים את האצבע קלות כמו בגלוקומטר רגיל, ואז מחברים את המכשיר ישירות לסמארטפון, שם הוא מתממשק לאפליקציה ייעודית שרושמת מיד את ערך הסוכר, וגם מדווחת עליו לרופא בעת הצורך.

האפליקציה דריו כוללת לא רק את המכשיר, אלא גם אפשרות לנטר פעילות גופנית, צריכת מזון ונטילת תרופות. היכולת של המטופלים והרופאים לראות את כל המידע הזה במקום אחד, ומאפשרת התאמה טובה יותר של הטיפול בסוכרת. קיימות אפליקציות רבות לניהול פנים שונים של מחלת הסוכרת בטלפון החכם, אולם דריו היא האפליקציה היחידה שבה הבדיקה עצמה מבוצעת גם היא דרך הטלפון, ואז אין צורך לשדר או להעביר את המידע אל הטלפון מתוך המכשיר הייעודי או באופן ידני.

בהמשך, LabStyle מתכננת להוסיף למוצר יכולות מגוונות של בדיקות דם, שתן ורוק מהירות, באמצעות טלפונים חכמים.

"הפריסה הרחבה של המשקיעים שהשתתפו היום בהנפקה, משקפת את הפוטנציאל המסחרי של המערכת שלנו לניהול סוכרת", אמר ד"ר אורן פירסט, יו"ר ומנכ"ל LabStyle. הוא מציין כי הסכום שגוייס יאפשר לממן מספר פעילויות וביניהן השקה של המוצר באירופה עוד ב-2013. החברה ממתינה כעת לאישור CE. ללאבסטייל הסכם שיווק עם חברת Farla, מפיצת ציוד רפואי בבריטניה. כמו כן מקווה החברה להגיש במהלך 2013 בקשה לשיווק בארה"ב במסלול ה-510k למכשור רפואי.

פירסט הוא יזם סדרתי בתחום המכשור הרפואי ומנהל מספר חברות בתחום, וכן ראש מועדון האנג'לים תבל, המשקיע בחברות רפואיות. בין החברות שלו נמצאות חברת PrePex שפיתחה מכשיר זעיר המאפשר לבצע ברית מילה במבוגרים ללא כאב, ללא ניתוח, ללא הרדמה ואפילו ללא רופא.

המכשיר משווק היום באפריקה באמצעות ארגונים הומניטריים, שכן נמצא כי המילה מפחיתה את הסיכון להדבקה באיידס.

פירסט הוא גם יו"ר חברת Medivizor, שירות אינטרנטי לחולים הסורק את האינטרנט ומאתר מידע כגון עדכונים על מאמרים שפורסמו, ניסויים קליניים רלוונטיים וטיפולים חדשים שאושרו, בהתאם לתחומי ההתעניינות של אתו מטופל.