הדוחות של הוט: עלייה בהיקף ההכנסות; ירידה חדה ברווחים

החברה דיווחה על עלייה של כ-4% בשורת ההכנסות ברבעון הראשון של 2013 ■ אך הרווח הנקי ירד מ-60 מיליון שקל ל-17 מיליון ■ נרשם גידול במספר המנויים בכל שירותי החברה

קבוצת הוט, בבעלותו של פטריק דרהי, פרסמה היום את דוחותיה הכספיים לרבעון הראשון של 2013. מהדוחות עולה כי החברה רשמה עליות בהיקף ההכנסות ברבעון הראשון אך בשורת הרווח נרשמה ירידה של 72%. החברה גם דיווחה על גידול בהיקף הלקוחות בכל 3 השירותים המרכזיים שמציעה החברה (טלוויזיה, טלפון ואינטרנט).

הכנסות החברה הסתכמו בכ-1.06 מיליארד שקל, לעומת 1.02 מיליארד שקלים ברבעון המקביל אשתקד - גידול של 4%. עיקר העלייה נובעת מגידול במספר המנויים של חברת הבת הוט-מובייל.

קיראו עוד ב"גלובס"


ההכנסות מתחום הטליוויזיה הסתכמו בכ-562 מיליון שקל, לעומת כ-578 מיליון שקלים בתקופה המקבילה אשתקד (ירידה של 3%). הסיבה לירידה בהכנסות מגזר שידורים, נובעת מירידה בהכנסה החודשית הממוצעת ללקוח בשל גידול בלקוחות הטריפל אשר מתקזזת בחלקה בעליה במספר המנויים. הכנסות מתחום הטלפוניה הסתכמו בכ-270 מיליון שקלים, לעומת כ-260 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד. ההכנסתות מתחום הסלולר עמדו ברבעון הראשון על 232 מיליון שקל.

למרות העלייה בהכנסות, הרווחים של החברה ירדו בצורה משמעותית. הרווח התפעולי ברבעון הראשון הסתכם ב-84 מיליון שקלים, לעומת 147 מיליון שקל, ומהווה ירידה של 43%. הרווח הנקי נחתך בכ-0.72% מ-60 מיליון שקל ברבעון הראשון של 2012 ל-17 מיליון שקלים ברבעון הראשון של 2013.

החברה גם דיווחה על גידול במספר הלקוחות המנויים לשירותי החברה. בתחום הטליוויזיה נרשמה עלייה של 2,000 מנויים לעומת הרבעון הקודם ומספר המנויים עומד כעת על כ-898 אלף מנויים. מספר המנויים בתחום הטלפוניה נוספו 8,000 מנויים חדשים לעומת הרבעון המקביל והמספר עומד היום על כ-684 אלף מנויים. גם בתחום האינטרנט נרשם גידול של 3,000 מנויים ומספר המנויים הכללי עומד כיום על כ-774 אלף מנויים.