הבורסה סגרה בעליות; מלאנוקס זינקה 6.2%, טבע ב-4.2%

סימני גז משמעותיים ב"כריש" ■ מלאנוקס רוכשת את חברה ב-82 מ' ד' ■ קמהדע מרחיבה את ההסכם עם בקסטר ■ אפריקה השלימה הנפקת זכויות - וגייסה 217 מ' ש' ■ מחזור המסחר הסתכם בכ-1.3 מיליארד שקל

המסחר בבורסה התנהל היום (ה') למן הפתיחה במגמה חיובית לאחר חופשת חג השבועות ברקע עליות השערים שחתמו אמש את המסחר בוול סטריט, כאשר מדדי הדאו ג'ונס וה-S&P 500 העפילו לשיאים חדשים. בשעה האחרונה נרשמה החלשות מסויימת בעליות. מחזור המסחר הסתכם בכ-1.3 מיליארד שקל.

היום דווח כי התוצר המקומי הגולמי עלה ברבעון הראשון של 2013 ב-2.8% וזאת לאחר עלייה של 2.6% ברבעון האחרון של 2012. כך עולה מנתונים שפרסמה היום הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה (אומדן ראשון). בכך מתפוגגים החששות לפיהם נרשמה החרפה של ההאטה במשק. נתון לא פחות חשוב: הצריכה הפרטית עלתה ב-5.6% ברבעון הראשון, עלייה של כ-4% בצריכה הפרטית לנפש, וזאת לאחר ירידה של 0.5% בצריכה הפרטית ברבעון האחרון של 2012.

מדד המחירים לצרכן עלה בחודש אפריל ב-0.4%, בהתאם לציפיות. מדובר בעלייה החדה ביותר שנרשמה השנה בחודש אחד. כך דיווחה שלשום הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה. מחצית מהעלייה מוסברת בזינוק החד בסעיף שירותי דיור בבעלות דיירים (סעיף המשקף את מחירי השכירות) שעלה ב-1.1%. עוד עלו סעיפי ההלבשה וההנעלה בעקבות כניסת עונת הקיץ (ב-4.8%) וגם מחירי הפירות הטריים (6.9%), כאשר מחיר העגבניות זינק ב-16%. מנגד נרשמה הוזלה במחיר הדלק.

סימני גז משמעותיים ב"כריש"

קבוצת דלק ונובל אנרג'י דיווחו אתמול כי הגיעו לשכבת המטרה בקידוח "כריש 1" בעומק של 4,790 מטרים מתחת לפני הים - וגילו סימני גז משמעותיים. נציין בנוסף את אבנר ודלק קידוחים .

מלאנוקס רוכשת את חברת קוטורה (Kotura) תמורת 82 מיליון דולר במזומן, בעסקה הצפויה להסתיים במחצית השנייה של השנה. מלאנוקס מצפה כי הרכישה תתרום 1-3 סנט למניה בשורת הרווח הנקי שלה בשנת הכספים 2013 (על בסיס non-GAAP).

קמהדע דיווחה היום על הרחבת ההסכם האסטרטגי עם חברת בקסטר. כפועל יוצא מהרחבת ההסכם, צופה קמהדע כי סך ההכנסות מבקסטר עד 2016 יגדל להיקף מינימלי של 165 מיליון דולר, בהשוואה להיקף מינימלי במועד חתימת ההסכם המקורי שעמד על כ-110 מיליון דולר. במקביל, מדווחת החברה כי השלימה בהצלחה אבן דרך נוספת בהסכם הרישיון עם בקסטר, ובגינה צפויה החברה לקבל 4.5 מיליון דולר השנה.

אפריקה עדכנה על תוצאות הנפקת המניות שביצעה בדרך של זכויות. החברה קיבלה הודעות לניצול זכויות המהוות כ-99% מסך המניות שהוצעו בהנפקת הזכויות, כך שסך הגיוס הסתכם בכ-217 מיליון שקל, כאשר 103.7 מיליון שקל התקבלו מבעל השליטה לב לבייב.

בריינסוויי חתמה על הסכם השקעה, לפיו תגייס ממספר משקיעים פרטיים סך של כ-6.3 מליון דולר (כ-23 מליון שקל) במחיר של 60 שקל למניה, כאשר למשקיעים אופציה להשקיע השקעה נוספת עד אותו סכום בתוך 9 חודשים ממועד ביצוע ההשקעה במחיר של 17.99 דולר למניה (כ-66 שקל למניה, נכון להיום).

קבוצת אי.די.בי של מבצעת את החלטת בית המשפט ומצמצמת את המספר הכולל של חברי הדירקטוריון באי.די.בי. אחזקות ובאי.די.בי. פיתוח, ממנה שני דירקטורים בלתי תלויים באי.די.בי. פיתוח ומגבילה את מספר חברי הדירקטוריון המכהנים במקביל באי.די.בי אחזקות ובאי.די.בי פיתוח לשניים לכל היותר. לכן , יסיימו את כהונתם כחברי דירקטוריון באי.די.בי. פיתוח הדירקטורים יצחק מנור, אברהם בן יוסף ויעקב שימל. דורי מנור, רפי ביסקר ואלי כהן יסיימו את כהונתם כחברי דירקטוריון באי.די.בי. אחזקות.

[לפורטל הפיננסי][לאתר המעו"ף][לאתר האג"ח]