נציגות אג"ח אי.די.בי פתוח תיפגש עם ראשי החברה

מדובר בפגישה שנייה בין נציגי הצדדים, מאז הגישה הנציגות לבית המשפט את בקשתה לכפיית הסדר חוב בחברה

הנהלת אי.די.בי פתוח, שבשליטת איש העסקים נוחי דנקנר, צפויה להיפגש עם נציגות מחזיקי האג"ח של החברה ביום ראשון הקרוב, כך נודע ל"גלובס". מדובר בפגישה שנייה בין נציגי הצדדים, מאז הגישה הנציגות לבית המשפט את בקשתה לכפיית הסדר חוב בחברה.

הפגישה המתוכננת נערכת בהמשך לקביעתו של שופט ביהמ"ש המחוזי בת"א, איתן אורנשטיין, שהורה לצדדים לנסות ולהגיע להבנות ביניהם, עד לדיון שיערך בביהמ"ש ב-30 במאי. נזכיר כי ב-10 ביוני צפויות אי.די.בי אחזקות ואי.די.בי פיתוח להעביר למחזיקי האג"ח כ-750 מיליון שקל תשלומי קרן וריביות.

הפגישה תיערך, ככל הנראה, במשרדי אי.די.בי במגדל עזריאלי בת"א, ולא מן הנמנע כי פרט לנאמנים ולסוללת עורכי הדין הארוכה של הצדדים, ייקחו בה חלק גם נוחי דנקנר עצמו, וג'רמי בלנק מקרן יורק המוביל את נציגות האג"ח, בה חברים גם בית ההשקעות פסגות בראשות חגי בדש, וחברת הביטוח פניקס בניהולו של אייל לפידות.

פגישתם האחרונה של דנקנר ובלנק נערכה לפני כחודש, ובמסגרתה הועלתה אופציה להמרת חלק מחוב האג"ח (כ-4 מיליארד שקל בערך מתואם) למניות אי.די.בי פתוח, במקביל להזרמת הון חיצוני לחברה. הצדדים לא הגיעו אז להבנות והפגישה הסתיימה תוך פרק זמן קצר.

בתוך כך, על רקע הביקורת שהשמיע השופט אורנשטיין, החלה קבוצת אי.די.בי בביצוע מהלכים לשיפור הממשל התאגידי בקונצרן. בערב החג הודיעה הקבוצה על צמצום מספרם הכולל של חברי הדירקטוריון באי.די.בי אחזקות ובאי.די.בי פתוח, על מינוי שני דירקטורים בלתי תלויים באי.די.בי פיתוח, ועל הגבלת מספר חברי הדירקטוריון המכהנים במקביל בשתי החברות לשניים לכל היותר.

הליך זה בוצע בתיאום עם נציגות האג"ח של אי.די.בי אחזקות ובהמשך לבקשתו של עו"ד חגי אולמן, המשקיף שמונה לפתוח מטעם ביהמ"ש המחוזי. בהתאם, הודיעו 6 דירקטורים, המכהנים במקביל בשתי החברות, על סיום תפקידם: דורי מנור, רפי ביסקר ואלי כהן באחזקות, ויצחק מנור, יעקב (ג'קי) שימל, ואברהם בן יוסף בפתוח. בנוסף הודיע דירקטוריון אי.די.בי. פתוח על מינוי תמר גוטליב ואילן הלפרין כדירקטורים בלתי תלויים בחברה.