הצרות של אלווריון: "מכירות מוצרי ה-Wi-Fi ירדו דרמטית"

היקף ההפסד המצטבר של החברה כבר מגיע ל-389 מיליון דולר נפרדה תוך שנתיים מיותר ממחצית עובדיה

הדוח השנתי המורחב ל-2012 שפרסמה חברת אלווריון באיחור של שבועיים, מציף לא מעט בעיות וכולל סעיפים רבים שמשקפים את קשיי החברה. עם זאת, נתונים אחרים מהדוח עשויים להצביע על שיפור צפוי בפעילותה. אלווריון, ספקית פתרונות תקשורת אלחוטית בפס רחב, נסחרת ברשימה המשנית של הנאסד"ק ובת"א בשווי של 18 מיליון דולר בלבד, שפל של כל הזמנים.

החברה, שמנוהלת כיום על-ידי אסף קטן, התמקדה בעבר בטכנולוגיית ה-WiMAX וקיוותה שתהפוך לדור הבא ברשתות הסלולר. אך טכנולוגיה מתחרה (LTE) תפסה את הבכורה, וה-WiMAX הפכה לטכנולוגיית נישה. באחרונה מכרה אלווריון את פעילות ה-WiMAX לטלרד תמורת עד 12 מיליון דולר, והיא עוסקת כיום במתן פתרונות תקשורת לארגונים עסקיים וממשלתיים ופתרונות לרשתות תקשורת.

עיקר פעילותה הנוכחית, תחום ה-Wi-Fi, הגיעה מ-Wavion שנרכשה ב-2011 תמורת כ-30 מיליון דולר. אולם הדוח מגלה קשיים גם בפעילות זו: "מכירות מוצרי ה-Wi-Fi שלנו ירדו דרמטית במחצית השנייה של 2012", נכתב בדוח. לדברי החברה, הלקוחות עוברים לתקן חדש, ומוצרי אלווריון המבוססים על התקן עדיין לא היו מוכנים לשיווק.

והנה עוד כמה מספרים בולטים מהדוח של אלווריון:

389 מיליון דולר, הם סך ההפסדים המצטברים של אלווריון נכון לסוף 2012. החברה דיווחה אשתקד על הפסד של 55.1 מיליון דולר ותזרים שלילי מפעילות בסך 48 מיליון דולר. בדוח נוספת אזהרה על כך שגם לאחר תקופת הדוח, תוצאות החברה המשיכו להתדרדר. עם זאת, לחברה יש 283 מיליון דולר שמהווים נכס מס שניתן לקזז, וזוהי בשורה טובה לרוכש פוטנציאלי של אלווריון, אם יהיה כזה.

34% זהו שיעור הירידה במספר עובדי החברה ב-2012. באותה שנה קטן מספר העובדים ב-186, לאחר פיטורים בהיקף דומה ב-2011. בסוף השנה העסיקה אלווריון 356 עובדים, אך מספרם כעת נמוך יותר לאחר מכירת פעילות ה-WiMAX לטלרד.

4.1 מיליון דולר הוא היקף התגמולים השנתי הכולל ל-23 חברי הנהלת אלווריון, שחלקם כבר עזבו את החברה. מדובר על עלייה של כ-5% ביחס ל-2011. בנוסף, הוקצו להם אופציות במחירי מימוש של 3.8-12.4 דולר, שנמצאות היום "מחוץ לכסף". בסך הכול הוקצו לעובדי אלווריון 306 אלף אופציות ב-2012, במחיר מימוש ממוצע של 6 דולר, שגבוה ממחיר השוק היום ב-114%. הירידה במניה הובילה ל"מחיקה" של 581 אלף אופציות, שמחיר המימוש שלהן היה גבוה ממחיר השוק.

5.4 מיליון דולר הוא היקף החוב הנוכחי של אלווריון ל-Silicon Valley Bank) SVB), שהלווה לה 30 מיליון דולר לרכישת וויביון ב-2011. אלווריון לא עמדה באמות המידה הפיננסיות (קובננטס), ונאלצה להחזיר את רוב ההלוואה ב-2012. בימים האחרונים הסכימו SVB ואלווריון על שינוי בתנאי ההלוואה, שתוגדר כעת כקו אשראי שיאפשר ללוות עד 6 מיליון דולר, בריבית שנתית של 7%.

הקובננטס החדשים עליהם חתמה אלווריון עשויים להצביע על כך שהחברה מאמינה בשיפור מהיר שצפוי בפעילותה.

לפי התנאים, ההפסד הנקי של אלווריון לא יעלה על 4.3 מיליון דולר ברבעון הראשון (הדוחות יפורסמו בשבוע הבא), 2.1 מיליון דולר ברבעון השני ו-350 אלף ברבעון השלישי. ברבעון הרביעי, אלווריון מחויבת להציג רווח נקי.

הרווח מחושב על בסיס EBITDA בנטרול הוצאות הוניות מסוימות, ואם אלווריון לא תעמוד בתנאי, היא תחויב להחזיר מיידית את ההלוואה. כאמור, אלווריון חתמה על ההסכם החדש לפני מספר ימים, כך שנראה כי בחברה מאמינים ביכולת לשפר את השורה התחתונה עוד השנה.