המשקיף של אי.די.בי: יש לאפשר לחברה להתנהל בחופשיות

עו"ד חגי אולמן, המשקיף שמונה לאי.די.בי פתוח, פרסם את הדוח הראשוני שלו ■ אולמן התייחס בהרחבה לשינוי הדרוש במבנה הדירקטוריון של החברה

עורך הדין חגי אולמן, המשקיף שמונה לחברת אי.די.בי פתוח, פרסם הערב (ה') את הדוח הראשוני בדבר הפעולות שהוא ביצע מאז מינויו. אחד הנושאים המרכזיים שבהם מטפל אולמן הוא שינוי מבנה הדירקטוריון בחברה, בהתאם לבקשת בית המשפט.

אולמן ציין בדוח כי החברה הודיעה לו מיידית כי היא מבקשת לקדם את המהלך לשינוי מבנה דירקטוריון בהתאם להצעת בית המשפט. "מאז החלטת בית המשפט התקיים הליך מסודר וראוי של איתור דירקטורים בלתי תלויים חדשים לחברה, אשר יהיו בעלי כישורים מתאימים וחסרי זיקה לחברה ולבעלי השליטה. המשקיף היה מעורב באופן מלא באיתור המועמדים", נכתב בדוח.

"המשקיף מוצא לנכון לציין כי התנהלות החברה בכל הקשור לשינוי המבנה ואיוש הדירקטוריון הייתה ראויה ותקינה. החברה ניהלה תהליך ראוי של איתור מועמדים בעלי כישורים מתאימים להיות דירקטורים בלתי תלויים ושאינם קשורים לקבוצה. יש לברך על השלמת המהלך בפרק זמן קצר", כתב אולמן.

מעבר לכך, אולמן הציע בדוח כי בית המשפט יבהיר שעצם קיום ההתדיינות לא מעלה ולא מוריד מכל טענה של כל צד בתיק ואין בכך משום חיזוק לטענות כי החברה אינה כשרת פרעון או נמצאת בסביבת חדלות פרעון. המשקיף ציין עוד כי "יש לאפשר לחברה להמשיך ולהתנהל באמצעות מוסדותיה והנהלתה וזאת מבלי שכל מידע, הנמסר למשקיף, יהפוך לפומבי ולנחלת הכלל מקום שאין חובת דיווח על פי דין".