"יורק שמה את כספה היכן שהפה שלה, להבדיל מהנציגות"

כך טען היום נציג הקרן, בדיון בבקשת אלביט הדמיה לכנס אסיפת נושים לאישור הסדר חוב ■ השופט אורנשטיין: "הצעת נציגות האג"ח טובה יותר מזו של הקרנות הזרות והחברה"

הצעת נציגות האג"ח טובה מזו של הקרנות הזרות והחברה", כך אמר היום השופט איתן אורנשטיין במסגרת דיון בבקשת אלביט הדמיה, שבשליטת מוטי זיסר, לכנס אספות לאישור הסדר חוב. השופט המחוזי בת"א אמור לפרסם את החלטתו בזמן הקרוב. מטרת החברה היא להגיע להסדר מהר ככל האפשר, ולפני שיתקיים דיון בבקשת הפירוק שהגיש בנק הפועלים (שלו משועבדות מניות השליטה בגין חוב פרטי של זיסר בהיקף של 1 מיליארד שקל).

העמדה המקדמית של נציגות האג"ח באלביט הדמיה הוגשה ביום שישי לביהמ"ש. למסמך צורפה חוות דעת של שרון חנס ואהוד קמר, הטוענים כי הסדר החוב המוצע על ידי החברה אינו שוויוני מבחינה מהותית, וכי יש ניגוד עניינים בין הקרנות הזרות יורק ו- DK פרטנרס, המחזיקות בכ-35% מחוב האג"ח, לבין יתר מחזיקי האג"ח שיקופחו בו.

המחזיקים מבקשים, באמצעות עוה"ד ממשרד קליר-בנימיני, לנטרל את הניסיון של יורק ו-DK פרטנרס להחליף את חברי הנציגות. עו"ד אודי סול, המייצג את DK פרטנרס, אמר היום בתגובה כי "את החברה צריך לנהל גם אחרי שהיא מגיעה להסדר חוב, ומי שיכול ומתאים לנהל אותה הוא מר זיסר, שאין לנו שום מחויבות כלפיו. אנחנו פועלים רק לתועלת הקרן שאותה אנו מייצגים. מי שיכול לנהל את החברה זה לא פרופסורים ולא הנציגות. כיוון שמדובר בחברה מורכבת, ליזם יש ערך ניהולי וצריך להשאיר אותו. ללקוח שלי יש הרבה יותר ניסיון מאשר כל אלה שיושבים באולם".

"כרגע הפועלים לא מוחל על שקל"

עו"ד דוד פורר, המייצג את קרן יורק אמר כי, "יורק שמה את הכסף שלה היכן שהפה שלה, להבדיל מנציגות האג"ח. הנציגות לא מסכנת שום דבר משל עצמה: אם ילך - ילך, ואם לא, לא קרה שום דבר. לעומת זאת הלקוחה שלי מסכנת את הכסף שלה".

עו"ד גיורא ארדינסט, המייצג את בנק הפועלים: "הבנק לא מתפעל מהצעות ההסדר. כרגע הבנק לא מוחל על אף שקל מהחוב".

עו"ד יורם בונן, המייצג את אלביט הדמיה, אמר כי "מהיכן ההנחה שכל המוסדיים הישראליים מתנגדים להסדר שהצענו? יש כאן 8 סדרות אג"ח, 6 נאמנים, 4 יועצים ו-2 פרופסורים, ובסוף יש מחזיקי אג"ח שצריכים להכריע. הסיכוי של העסק הזה להתפרק מבלי להתכוון לכך גדול מאוד. בסוף, כשיגמרו לריב על איך לחלק, יתברר שאין מה לחלק".

אלביט הדמיה, שעוסקת בעיקר בייזום נדל"ן במזרח אירופה ובהודו, נקלעה למשבר תזרימי חמור, והיא אינה מסוגלת לשלם את חובותיה למחזיקי האג"ח (כ-2.5 מיליארד שקל) ולבנקים בישראל ובחו"ל.

על פי המתווה שהציעו החברה והקרנות הזרות, ימירו מחזיקי האג"ח את החוב כלפיהם ל-86% ממניות החברה, ויהפכו לבעלי השליטה בה. זיסר עצמו ירד להחזקה של כ-7% בלבד, וימשיך לכהן כמנכ"ל. עוד על פי הצעת ההסדר, תנפיק החברה אג"ח חדשות בהיקף של 300 מיליון שקל. על פי הצעת נציגות האג"ח - יומר רק חלק מהחוב ל-95% ממניות החברה, ולמחזיקים יונפקו שתי סדרות אג"ח חדשות, בהיקף של 1.4 מיליארד שקל.

שני המיתווים
 שני המיתווים