נעילה חיובית בבורסה; בזן זינקה 4.7%, כיל 1.4%

עליות בבורסות אירופה ויציבות בחוזים על מדדי וול סטריט ■ יונתן כץ, כלכלן בבנק ההשקעות HSBC מעריך כי בנק ישראל יחתוך את הריבית ב-0.25% כבר בשבוע הבא ■ בזן פרסמה דוחות טובים מהצפי

המסחר באחד העם ננעל היום (ב') בעליות שערים ברקע לסנטימנט החיובי השורר באירופה ואסיה ויציבות במסחר בחוזים העתידיים על מדדי וול סטריט. מחזור המסחר הסתכם בכ-1.1 מיליארד שקל.

"להיות או לחדול, זה המצב שלנו עכשיו, ואלה המילים הסופניות בהן אנו בוחרת להשתמש. אנחנו בבעיה גדולה, וצריך להתייחס לנושא הרגולציה - ויש לי משהו מעודד לספר: בחוק ההסדרים יש סעיף שלם שעוסק בנושא, ובו הצהרה כי אומרת שבכל פעולה של רגולטור, עליו להתייחס גם לקידום הצמיחה והתחרותיות במשק, וצמצום ההכבדה הרגולטורית על העסקים". את הדברים האלה אמרה היום אסתר לבנון, מנכ"לית הבורסה, בוועידת שוק ההון של "גלובס" ו-BDO זיו האפט בת"א. (לסיפור המלא)

נגיד בנק ישראל סטנלי פישר "הטיל פצצה" בשוק המקומי לפני כשבוע כאשר הכריז במפתיע על הורדת הריבית ב-0.25% לרמה של 1.5%, שפל של 3 שנים. אולם, לפי הערכות בשוק פישר עדיין לא "אמר את המילה האחרונה" והוא עשוי לחתוך את הריבית פעם נוספת כבר בשבוע הבא. יונתן כץ, כלכלן בבנק ההשקעות HSBC מעריך כי בנק ישראל יחתוך את הריבית ב-0.25% כבר בשבוע הבא, (בישיבת הריבית ביום שני) לרמה של 1.25%, במטרה לשלוח מסר חד וברור לשחקנים בשוק המט"ח, לפיו הבנק המרכזי נחוש להילחם בעליית ערכו של השקל.

"אין דאגות לגבי לחצים אינפלציונים", טוען כץ ומוסיף כי קיים סבב של הורדות ריבית בסביבה הגלובלית, כך שאם בנק ישראל לא ידביק את הקצב ולא יחתוך את הריבית ערכו של השקל לא יירד.

"הראלי בשווקים הגלובליים, בצוותא עם הפחתת הריבית במשק, מחזירה מעט סומק ללחיים החיוורות של המשקיעים בשוק המניות התל אביבי. הפחתת הריבית במשק אשר צפויה להמשך בהמשך השנה מקטינה באופן תיאורטי את מקדמי היוון של תזרים המזומנים העתידי של הפירמות וגוררות עדכון מחירי יעד של מניות כלפי מעלה", אמר יניב פגוט, האסטרטג הראשי של קבוצת איילון.

אתמול נסגר המסחר בבורסה בתל אביב בעליות שערים על רקע גל העליות שנרשם בבורסות העולם שמוביל את הבורסות באירופה ובוול סטריט לרשום שיאים חדשים.

עונת הדוחות נמשכת

חברת בזן דיווחה הבוקר כי הרווח הנקי המנוטרל הסתכם ברבעון הראשון בכ-4 מיליון דולר, בהשוואה להפסד של כ-34 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד. תזרים מזומנים מפעילות שוטפת הסתכם בכ-216 מיליון דולר ברבעון.

תפרון דיווחה הבוקר כי ההפסד התפעולי ברבעון הראשון לשנת 2013 הסתכם בכ-455 אלף דולר, צמצום של כ-23% בהשוואה להפסד תפעולי של 593 אלף דולר בתקופה המקבילה אשתקד.

אלוני חץ דיווחה אתמול כי הכנסותיה ברבעון הראשון הסתכמו בכ-174 מיליון שקל, לעומת כ-168 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. הרווח הנקי ברבעון המיוחס לבעלי המניות של החברה הסתכם בכ-43 מיליון שקל, בדומה לרבעון המקביל אשתקד.