מט"ח: הדולר היציג התחזק בכ-0.4% ל-3.66 שקלים

האירו היציג התחזק בכ-0.45% ל-4.7 שקלים ■ בנק ירושלים: "למרות ההפחתה, הפער בין הריבית השקלית לבין אלו השוררות ברוב מדינות המערב עדיין תחרותי דיו למשוך לשוק המקומי משקיעים זרים"

המסחר במט"ח התנהל היום (ב') בהחלשות של השקל מול המטבעות המרכזיים. הדולר היציג התחזק בכ-0.4% מול השקל לרמה של 3.66 שקלים, בעוד האירו התחזק בכ-0.45% ושערו היציג נקבע על 4.7 שקלים. בעולם נסחר האירו סביב 1.29 דולרים. מאז שבנק ישראל הוריד את הריבית במפתיע לפני כשבוע, הדולר השלים עלייה של יותר מ-3%.

בבנק ירושלים מעריכים, במסגרת הסקירה השבועית, כי סביר להניח שרוב השורטים על הדולר-שקל בשוק המקומי ובחו"ל אופסו בשל הורדת הריבית המפתיעה בשבוע שעבר וההצהרה על רכישת דולרים עד סוף 2013.

"למרות ההפחתה, הפער בין הריבית השקלית לבין אלו השוררות ברוב מדינות המערב עדיין תחרותי דיו למשוך לשוק המקומי משקיעים זרים. על כן, היה והשקל ימשיך להתחזק, לא מן הנמנע שנהיה עדים להפחתת ריבית נוספת בקרוב", נכתב בסקירה.

ג'ונתן כץ, כלכלן בבנק ההשקעות HSBC, מעריך כי בנק ישראל יחתוך את הריבית ב-0.25% כבר בשבוע הבא, בישיבת הריבית ביום שני, לרמה של 1.25% במטרה לשלוח מסר חד וברור לשחקנים בשוק המט"ח, לפיו הבנק המרכזי נחוש להילחם בעליית ערכו של השקל.

"אין דאגות לגבי לחצים אינפלציונים", טוען כץ ומוסיף כי קיים סבב של הורדות ריבית בסביבה הגלובלית, כך שאם בנק ישראל לא ידביק את הקצב ולא יחתוך את הריבית ערכו של השקל לא יירד.

ב-FXCM ישראל מעריכים כי ברמה הטכנית, רמת ההתנגדות הבאה היא 3.675 שקלים. "עלייה מעליה תסלול את הדרך עד ל-3.7 שקלים. מנגד, ירידה מתחת ל-3.64 שקלים עשויה שוב להטות את המשקל כלפי מטה ולעכב את המשך העלייה", נכתב.