חברות ההיי-טק הישראליות גייסו 196 מיליון דולר ברבעון הראשון

דוח ה-MoneyTree הרבעוני של פירמת PwC ישראל: מדובר בירידה של 29% לעומת הרבעון הרביעי של 2012, וגידול של 19% לעומת הרבעון הראשון ב-2012 ■

חברות ההיי-טק המקומיות גייסו 196 מיליון דולר במהלך הרבעון הראשון של השנה, ירידה של 29% לעומת הרבעון הרביעי של 2012, וגידול של 19% לעומת הרבעון הראשון ב-2012. כך עולה מדוח ה-MoneyTree הרבעוני לגבי גיוסי ההון סיכון לחברות ישראליות של פירמת PwC ישראל. הרבעון הקודם אופיין מבחינת סגמנטים בגיוסי הון שהופנו לחברות בעיקר בתחום התוכנה (33%) ובתחומי האינטרנט (23%).

לדברי רובי סולימן, שותף, ראש מגזר ההיי-טק ב-PwC ישראל, הזמינות של מגווון אמצעי מימון עבור סטארט-אפים בתחילת הדרך, מעביר את צוואר הבקבוק בחיפוש הכספים לשלב מאוחר יותר.

"נוצר מצב לפיו השקעות קטנות בשלבים מוקדמים זמינות לחברות וכפועל יוצא קמים מיזמים חדשים רבים. אולם, בשלבי גיוס הון מאוחרים ומשמעותיים יותר נתקלות החברות בקשיים ובמיעוט אפשרויות לגיוס הון בשוק הישראלי, מה שגורם למיזמים רבים יותר ויותר לצאת ולגייס בחו"ל", הוא מעריך.

על פי הדוח, כ-51% מהכספים ברבעון הושקעו בחברות בשלבים מוקדמים (Seed, וסבבי גיוס ראשון ושני), גבוה יחסית לשנתיים האחרונות. עבור גיוסי הכספים לחבורת חדשות, בשלב ה-Seed, הוקצו כ-12% מהכספים, מהן נהנו 8 חברות ברבעון הראשון.