"השקל חזק מסיבות לא נכונות - יש בעיית ספקולנטים"

מנכ"ל תמיר פישמן בוועידת שוק ההון 2013: "במלחמות אחרות אנחנו טובים, פה אנחנו מפסידים והפגיעה בתעשיות הישראליות היא קטלנית" ■ אורי רבינוביץ, הראל: "השקל אמור להמשיך ולהתחזק"

"השקל חזק מהסיבות הלא נכונות והממשלה צריכה לטפל בזה. במלחמות אחרות אנחנו טובים, פה אנחנו מפסידים והפגיעה בתעשיות הישראליות היא קטלנית", כך אמר אלדד תמיר, מנכ"ל תמיר פישמן, בפאנל השקעות שנערך במסגרת ועידת שוק ההון 2013 של "גלובס" ו-BDO זיו האפט.

בפאנל השתתפו גם איתי בן זאב, ראש חטיבת שוקי הון בבנק לאומי; שלומי ברכה מנהל ההשקעות הראשי של פסגות; יאיר לפידות, מנכ"ל משותף בילין לפידות; אורי רבינוביץ, מנהל ההשקעות הראשי של הראל.

המשתתפים נשארו באשר להשפעת הריביות הנמוכות בעולם והכלכלות המגמגמות על המטבע המקומי. לדברי תמיר, "יש פה בעיה של ספקולנטים, ציידי שברי ריבית שעושים חגיגה על חשבון מדינת ישראל - והאוצר צריך לטפל בזה. זאת בעיה מאוד גדולה שמשפיעה על הכלכלה ועלינו כאזרחים, אין סיבה שהשקל יהיה חזק כל כך - זה ניהול לא נכון".

לדברי רבינוביץ', "יש מלחמה עולמית למי יש מטבע יותר חלש. למי שיש כלכלות חזקות ויכולת להדפיס כסף יכול לשמור על מטבע חלש, ישראל לא במקום הזה. אנחנו מאמינים שהשקל אמור להמשיך ולהתחזק".