דוידי: "מצליחים להכות את השוק באופן שיטתי"

מייסד ומנכ"ל קרן פימי בשיחה עם חגי גולן, העורך הראשי של "גלובס" בוועידת שוק ההון 2013: "אנחנו אף פעם לא באים לעשות סיבוב" ■ על עסקת אל על: "ההסכם יהיה שונה מקודמו, והשאיפה היא להשלים אותו בהקדם"

"לא תמיד יש בטחון שאפשר להשביח את החברות שבחרנו להשקיע בהן, זה בערבון מוגבל. אנחנו משקיעים בחברות כשאנחנו חושבים שלפימי יש ערך מוסף לתת והיא יודעת איך לעשות את זה. הבטחון הזה נובע בעיקר מהניסיון שלנו, שהוא כוח שצריך לדעת איך להשתמש בו. הניסיון של פימי זה היתרון שלה, עובדה שלאורך זמן ברוב המקרים אנחנו רושמים יותר הצלחות מכשלונות - כך אמר היום ישי דוידי, מייסד ומנכ"ל קרן פימי בוועידת שוק ההון 2013 של "גלובס" ו-BDO זיו האפט 2013, אשר התקיימה במלון דויד אינטרקונטיננטל בת"א.

"לאורך 17 השנים בהם פימי קיימת, השקענו 2 מיליארד דולר ב-40 חברות. אנחנו מצליחים להכות את השוק באופן שיטתי, והתשואה שאנחנו משיגים, סדר גודל של 30% בשנה, גבוהה משמעותית ממה שמקובל, גם בהשוואה לקרנות מתחרות", אמר דוידי בשיחה עם חגי גולן, העורך הראשי של "גלובס".

לשאלת גולן כיצד הקרן מזהה את המועד האופטימלי "לעשות את האקזיט" השיב דוידי כי "הרעיון הוא להביא את החברה למקום יותר טוב, ואז הקונים הפוטנציאליים מגיעים. אסור לרדוף אחרי האקזיט, אלא להשביח את החברה שתוצאותיה יהיו יותר טובות. אנחנו מסתכלים על השקעות לטווח בינוני וארוך, לא טווח של 3 או 5 שנים. הכוונה היא שברגע שהחברה תהיה יותר טובה היא תצליח להתמודד יותר טוב עם התחרות העולמית ואז גם מגיעים הקונים. לנצל חברה כדי להראות רווחיות עודפת בנקודת זמן מסוימת עלולה לעלות ביוקר", לדבריו.

בהמשך התייחס דוידי לטענה לפיה פימי "עושה סיבוב" על החברות שבהן היא משקיעה. "אנחנו אף פעם לא באים לעשות סיבוב. אפשר לראות שברוב החברות מתוך ה-40 שמכרנו הצמיחה והתוצאות הטובות נמשכות", אנחנו קרן השקעות פרטית אבל ההסתכלות על החברות היא לטווח הארוך. נכון שלפעמים זה לא נעים להיפרד מהאנשים שמרכיבים את החברה, כי נוצר קשר עם המנהלים והעובדים, אבל הנסיבות שבהן התהליך הושלם לא תמיד היו שמחות. כשמגיעים לנקודה בה מיצינו את התהליך הספציפי, אנחנו מסיימים אותו", אמר.

במהלך השיחה עם גולן התייחס דוידי לעסקת אל על, ואמר כי הקלוזינג מותנה באישורים סטנדרטיים כמו הממונה על ההגבלים העסקיים, וכן בתנאים מתלים יחודיים: "יש צורך באישורים מיוחדים כמו הסכם העבודה הקיבוצי החדש, שצריך להיחתם בין ההנהלה לעובדיה, ולהביא לידי ביטוי שינוי תפיסתי של הנהלת החברה והעובדים ויכולתם לפעול בשוק תחרותי. לכן, הסכם זה יהיה שונה מקודמו, והשאיפה היא להשלים אותו בהקדם. השינוי צריך לחול גם ברמת ההנהלה והתנהלות בעלי המניות, לא רק ברמת העובדים". לדבריו, חברת אל על היא שמנהלת את המו"מ עם העובדים, ופימי לא מעורבת בנושא.

כשנשאל מה דעתו על התנהלות שר האוצר יאיר לפיד, השיב דוידי כי לדעתו אי אפשר לשפוט אדם שנמצא בתפקיד בתקופה כה קצרה. עם זאת, הוא העיר כי לדעתו "צריך להטיל הרבה יותר מסים על אלה שיש להם ולהוריד את שיעור המס והמע"מ על השכבות החלשות". בנוסף, "מדברים הרבה על מס העיזבון, ואני חושב שאין סיבה שבישראל לא יהיה מס כזה. אנשים שהרוויחו ביושר ובהגינות יכולים בשנתיים הקרובות לתרום יותר, עד שהכלכלה תתייצב".