הבורסה סגרה בעליות; בזק, מלאנוקס וסלקום הובילו

מחזורי המסחר גדלו בימים האחרונים והיום הסתכם המחזור בכ-1.01 מיליארד שקל ■ גבעות זינקה לאחר שדיווחה על רווח נקי של 2.5 מיליון דולר ברבעון הראשון והתקדמות ב"מגד 6"

הבורסה בת"א סגרה את יום המסחר (ג') בעליות שערים, על רקע המגמה המעורבת בבורסות אסיה ואירופה היום, ויציבות בחוזים העתידיים על מדדי וול סטריט לקראת הפתיחה היום. בורסת אחד העם סיימה אתמול בעליות שערים של 0.6%, בהמשך לאווירה החיובית בשוקי העולם. מחזורי המסחר גדלו בימים האחרונים והיום הסתכם המחזור בכ-1.01 מיליארד שקל. נציין שמדד יתר 50 בשיא של 5 שנים לאחר שזינק 51% בשנה האחרונה והיום סגר בירידה של 0.1%.

בוול סטריט המסחר ננעל אמש בירידות של עד 0.3% בסיומו של יום מסחר תנודתי, והחוזים העתידיים לקראת הפתיחה היום עולים כעת בכ-0.1%. בבורסות אסיה המדדים ננעלו במגמה מעורבת שבין עלייה של 0.2% בסין, לירידה של 0.5% בהונג קונג. גם שוקי המזרח נסחרים ברקע אי הוודאות וההמתנה לגבי הכרזות במדיניות המוניטרית בארה"ב. באירופה המדדים נסחרים היום במגמה מעורבת שביןם ירידה של 0.25% בפריז לעלייה של 0.2% בלונדון.

המשקיעים ברחבי העולם ממתינים להצהרות והכרזות של יו"ר הבנק המרכזי האמריקני בן ברננקי, שישא דברים מחר בוועדת הכלכלה של הסנאט. יו"ר הפדרל ריזרב צפוי למסור את התחזיות לגבי עתידה של הכלכלה האמריקאית והדרך שבה הוא מתכוון להמשיך במדיניות המוניטרית, ובשוק מחכים לרמזים באשר למועד סיום תוכנית התמריצים, במסגרתה רוכש הפד אג"ח בהיקף של 85 מיליארד דולר מדי חודש.

האווירה החיובית בימים האחרונים בבורסה בת"א באה כמובן על רקע האופטימיות בשווקים בחו"ל בתקופה האחרונה, אך גם מהמהלך המפתיע של נגיד בנק ישראל סטנלי פישר שהוריד בשבוע שעבר את הריבית הבסיסית במשק ב-0.25% ל-1.5% - שפל של 3 שנים. בשוק מעריכים כי גם בהחלטת הריבית הקבועה שצפויה ביום שני הבא, הנגיד יוריד את הריבית פעם נוספת ל-1.25% במטרה להילחם בהתחזקות השקל.

"השקעה בבנקים - אחזקה סולידית המספקת תשואה נאותה"

אפי פיתוח, זרוע הפעילות של אפריקה ישראל ברוסיה, סיכמה הבוקר את הרבעון הראשון של השנה עם עלייה מינורית בהכנסות ל-33.3 מיליון דולר. מאידך, הרווח הכפיל את עצמו ל-15.59 מיליון דולר. התפוסה בקניון AFIMALL עלתה ל-81%, והתשואה בו עלתה ל-4.9%.

גבעות עולם סיכמה את הרבעון הראשון עם הכנסות של 8.5 מיליון דולר ורווח נקי של 2.5 מיליון דולר. במועד הדוחות, עדכנה שותפות חיפושי הנפט כי החלו עבודות התקנת מגדל הקידוח במגד 6, כאשר תחילת קידוח מוערכת לשבוע השני של חודש יוני.

הנהלת אי.די.בי ונציגויות מחזיקי האג"ח של אידיבי אחזקות ואי.די.בי פיתוח, צפויים לערוך היום פגישה משולשת כדי לדיון במצבה של החברה. מקורבים לנושא ציינו בפני "גלובס" כי מדובר בצעדים בוני אמון בין הצדדים, וכי קיים סיכוי נמוך להגיע להסדר חוב כולל בקבוצה.

בדש ברוקראז' מעלים המלצה לסקטור הבנקים ומעריכים כי הסיכון שלהם יורד. "החזקה בבנקים הינה אחזקה סולידית המספקת תשואה נאותה", אומרים בבית ההשקעות ומעניקים מחיר יעד של 14.5 שקל למניית לאומי , 18.5 שקל לפועלים , 63 שקל לבינלאומי , 6.5 שקל לדיסקונט ו-45 שקל למניית מזרחי טפחות .

עונת הדוחות לרבעון הראשון ממשיכה גם היום, לאחר שאתמול היו אלה אלווריון , בזן ותפרון שהיו בין המדווחות.

[לאתר המעו"ף][לפורטל הפיננסי]