הסטארט-אפ טרהקואט גייס 7 מ' ד' מפונטיפקס וחיים הורביץ

החברה מפתחת שיטה ייחודית לשחרור מושהה של תרופות: "מענה לצורך קיים ומשמעותי של חולים רבים הסובלים מסרטן בשלפוחית השתן"

חברת טרהקואט, שפיתחה שיטה ייחודית לשחרור מושהה של תרופות בשלפוחית השתן, גייסה 7 מיליון דולר, בהובלת קרן פונטיפקס, משקיע חדש בחברה. חלק מהסכום הגיע מקרן Chealth של חיים הורביץ, משקיעה ותיקה בחברה. יו"ר חברת טרהקואט הוא פרופ' אריה בלדגרין, ישראלי תושב ארה"ב שייסד ומכר חברות תרופות ביותר ממיליארד דולר.

המוצר של טרהקואט הוא חומר שהינו נוזל בטמפרטורת החדר, וכשהוא מתחמם, הוא דווקא מתמצק. כך אפשר להזריק אותו לתוך חלל בגוף בקלות כשהוא נוזל, ושם הוא מתגבש על הדפנות. לאחר התגבשות החומר, שהינו פולימר, הוא מתכלה בהדרגה ומשחרר את התרופה שאגורה בתוכו.

היישום הראשון של המוצר הוא לטיפול בסרטן בשלפוחית השתן. היום יש להזריק תרופה לעיתים קרובות לתוך השלפוחית, ממנה היא נשטפת בקלות ובמהירות ולכן אינה אפקטיבית. התרופה בשחרור מושהה עשויה לאפשר להרחיב משמעותית את השימוש בתרופות כימותרפיות קיימות, שאינן מהוות היום פתרון יעיל למחלה, בגלל היעלמותן המהירה מן הגוף.

גיל חכים, מנכ"ל חברת טרהקואט, אמר היום: "ההון שגויס יאפשר לנו להתקדם לניסויים קליניים עם מוצר הדגל של החברה, שקיבל לאחרונה אישור CE לשיווק באירופה. אנו מאמינים כי הניסויים יהוו הבסיס לשיווק המוצר וליצירת שיתופי פעולה אסטרטגיים". בארה"ב תצטרך לרשום את המוצר במסלול 505b2, מסלול מקוצר לתרופות שכל רכיביהן מוכרים לרפואה. "המטרה שלנו היא לחתום על שת"פ אסטרטגי במהלך 2013", אמר חכים ל"גלובס" בעבר.

חכים הסביר בעבר ל"גלובס" גם כי "כימותרפיה פוגעת בתאים מתחלקים, אבל לא כל התאים הסרטניים מתחלקים כל הזמן. אנחנו, שפועלים שש שעות רצוף, תופסים יותר תאים בזמן החלוקה שלהם, עם אותו מינון".

ממציא המוצר הוא אשר הולצר, שהמציא גם את הסטנט המכוסה של חברת אינספייר MD, שנסחרת בבורסת ה-NYSE בארה"ב לפי שווי של 94 מיליון דולר.

בלדגרין מסר היום כי "הפלטפורמה הטכנולוגיות הייחודית של החברה שנמצאת כעת בפיתוח, מספקת מענה לצורך קיים ומשמעותי של חולים רבים הסובלים מסרטן בשלפוחית השתן ובדרכי השתן או משלפוחית רגיזה. החוזק הפיננסי של החברה היום, יאפשר לחברה להמשיך ולפתח את מוצרי הדור הבא לתחום האורולוגיה".