דיווח: השר שלום צפוי להקטין היקפי היצוא של הגז הטבעי

"ידיעות אחרונות": סילבן שלום עדיין לא קיבל החלטה סופית לגבי היקף השינוי במסקנות ועדת צמח, והוא צפוי לגבש החלטה בנושא בשבועות הקרובים

שר האנרגיה סילבן שלום צפוי להקטין את היקף הגז הטבעי שניתן יהיה לייצא מהארץ ולהגדיל את המכסה המינימלית שאמורה להישאר במשק בכל זמן נתון כתנאי בסיסי להיתרי יצוא. כך מדווחים הבוקר ב"ידיעות אחרונות".

שלום עדיין לא קיבל החלטה סופית לגבי היקף השינוי במסקנות ועדת צמח והוא צפוי לגבש החלטה בנושא בשבועות הקרובים ולהציגה לממשלה.

בימים האחרונים עלתה דרישה של עשרות חברי כנסת לקבל את ההחלטה על היקפי הייצוא בחקיקה בכנסת ולא בהחלטת ממשלה.

ועדת צמח קבעה כי לצרכי המשק הישראלי יש להשאיר בכל זמן נתון כמות מינימלית של 450 BCM גז טבעי, וכי בכל שלב שבו יש כמות גדולה מהכמות הזו ניתן יהיה לייצא גז.

מטה המאבק לשמירה על הגז הישראלי מסר בתגובה: "אנו רואים בכוונתו של שר האנרגיה והמים סילבן שלום, כפי שפורסמה הבוקר (22.5.2013) להכניס שינויים במסקנות ועדת צמח סימן חיובי ראשון לנסיגתה של הממשלה מהמלצות הועדה. עם זאת, גם אם יתקן השר שלום את המלצות הדוח כפי שפורסם, יותיר הדבר בישראל כמות גז קטנה מאוד שאינה מספקת לצרכי המשק, בדומה למסקנות המקוריות.

לא ניתן כיום לדעת מה יהיה הביקוש לגז בישראל וכמה גז יימצא במאגרים, ולכן אנחנו סבורים שתהיה זאת טעות חמורה לקבל החלטה בנושא הייצוא בארבע עד חמש השנים הקרובות. אנו מאמינים כי יש לבטל את מסקנות ועדת צמח ולנהל דיון שקוף וענייני בכנסת וזאת לאחר שיוגשו ויבוצעו תכניות הפיתוח של מאגר לוויתן אשר עד היום אינו מוכר כתגלית מוכחת".