זה הכל? רק 14 אפליקציות ישראליות בחנות ווינדוס פון 8

בחודשים האחרונים נוספו מספר אפליקציות לחנות של מיקרוסופט, בינהן מיוזיקס של פלאפון, יד 2, וואלה וישראכרט ■ עדיין אפשר להרגיש בחסרונן של אפליקציות בנקים, חנייה, מוניות, מזון מהיר ושל גופי הטלוויזיה ■ Waze תגיע בשבועות הקרובים

השקת מערכת ההפעלה ווינדוס פון 8 של מיקרוסופט בישראל, היתה אמורה לחמם את הגזרה בענף הסמארטפונים. סטיב באלמר, מנכ"ל החברה, הגיע במיוחד לארץ להשיקה ויצרניות הטלפונים חיממו מנועים והשיקו יחסית במהירות את המכשירים החדשים והנוצצים שלהן, שבאו להתחרות בהגמוניה של אפל וגוגל.

כ-7 חודשים עברו מאז הושק הסמארטפון הראשון - 8X של HTC, בארץ והתמונה שמתגלה עדיין מראה פלטפורמה בבעיה. רק מספר בודד של גופים בחרו להשיק את האפליקציות שלהם בפלטפורמה של מיקרוסופט, לצד מספר אפליקציות של מפתחים עצמאיים.

חברת טלמפ השיקה את פתרון הניווט שלה הקיים בתשלום ללקוחות אורנג', סלקום ופלאפון. את גרסת M8 הניתנת בחינם במכשירי אנדרואיד ואייפון לכל לקוחות הסלולר בישראל, טלמפ עדיין לא השיקו בווינדוס פון.

אפליקציית הניווט והרשת החברתית Waze תגיע לווינדוס פון 8 רק בשבועות הקרובים. כרגע בחנות ניתן למצוא באמצעות לינק מיוחד, גרסה לא רשמית לגרסת הבטא של החברה, שסגורה לקהל. כאשר ווייז תגיע באופן רשמי לווינדוס פון, אולי אז המצב יהיה קצת יותר טוב לנהגים.

בתחום החדשות אפשר למצוא אפליקציות של וואלה, ישראל היום וניוזגיק (היום נקראים גיק טיים, אבל באפליקציה הדבר לא עודכן). בתחום הפיננסים קיימת אפליקציה של ישראכרט ולמרות שלאומי קארד הבטיחה אפליקציה שלה מהיום הראשון להשקת הפלטפורמה בארץ, זו עדיין לא הגיעה לחנות. מעבר לזה, יש אפליקציה של אתר יד 2 ובתחום המוזיקה גם שירות המוזיקה - Musix של פלאפון ו-RLiveRadio המציעה האזנה לתחנות רדיו מהארץ ומחו"ל.

עוד אפליקציות, Jewish Cal Free - לוח שנה עברי, סידור - אפליקציית סידור הכוללת את ברכת המזון, מנחה וערבית, Diet Watchers Diary - יומן דיאטה, KML - הצגת צריכת הדלק ברכבים, וקידס טיוב - קישורים לתכני ילדים ביו-טיוב. אפליקציה נוספת של מפתח ישראלי, היא Run Cow Run - מדובר במשחק חביב מאוד, אבל שמגיע באנגלית ולא בעברית.

אם מיקרוסופט ישראל רוצה שהצרכנים יבחרו בפלטפורמה שלה, היא חייבת לעודד יותר את המפתחים של האפליקציות הגדולות לבוא אליה. קשה לא לשים לב שאפליקציות רשמיות של אתרי הכלכלה והחדשות לא מופיעות בווינדוס פון 8, כמו גם של הבנקים, המזון המהיר, רשתות הטלוויזיה, הכבלים והלוויין, החנייה והמוניות.

ממיקרוסופט ישראל נמסר, "בימים אלו נמצאים בתהליכי פיתוח מספר משמעותי של אפליקציות מובילות שיושקו בתקופה הקרובה".