שלמה מעוז: ערבים משלמים יותר ריבית מה"לבנים" בת"א

הכלכלן רמז לאפליה במערכת הפיננסית על רקע דתי ועדתי, בכנס במרכז האקדמי רופין ■ "בנק ישראל דואג רק לעצמו והבכירים שם דואגים רק למקום העבודה שלהם"

התבטאות חריפה של הכלכלן שלמה מעוז, שתקף היום (ד') בחריפות את התנהלותה הכלכלית של הממשלה ואת תקציב המדינה. מעוז, שדיבר בכנס "שולחן עגול - על תקציב, מסים ופערים" שנערך במרכז האקדמי רופין, רמז לאפליה על רקע דתי ועדתי: "אם אני חי במדינת ישראל ואני בדואי או ערבי - הריבית שאני משלם גבוהה יותר. ככל שאני מתקרב יותר ללבנים ולתל אביב - הריבית שאשלם נמוכה יותר. אין מה לעשות - זה המצב. למה שערבי ישלם ריבית גבוהה יותר? אין תחרות בבנקאות. בנק ישראל דואג רק לעצמו והבכירים שם דואגים רק למקום העבודה שלהם ואיזה תפקיד יקבלו בתל אביב".

מעוז המשיך ותקף את תקציב המדינה הנוכחי ואת "החמדנות של תל אביב": "הממשלה עושה מעשה אכזרי מאוד בתקציב הזה . הולכים ומקצצים בתקציב התשתיות - היה רעיון להקים מסילת ברזל לעפולה ולבית שאן - נכון שאלה לא אנשים שלנו בבית שאן, מי מכיר את האנשים האלו בכלל? העיקר שתל אביב תשלוט, שהחמדנות תשלוט, כל הרעיונות יוצאים מתל אביב למרות שהם נכתבים בירושלים.

"ממשלת ישראל מטילה אחוז וחצי מס הכנסה על כל החברה - זה אומר הוספה של כסף רב לתשלום משכנתאות למשל. במקום להטיל מס רכוש וארנונה על דירות גדולות - יש הרי הבדל בין סטודנט ששוכר דירה לבעל הון. יש מאיפה להוציא את הכסף. הצעתי מס על תיירים בעבר -אנחנו משלמים מסים כאשר אנו מטיילים באירופה אז מדוע שפה לא ישלמו את המסים הללו אותם תיירים? האם זה מוסרי להעלות מס הכנסה למי שמשתכר קצת למעלה מ-5,000 שקל בחודש אבל לא לגעת בפטור ממס באילת? מדוע לא מטילים מס על ירקות ופירות? יש שם שוק שחור שלם שגביית הכסף ממנו אינה מתקיימת".