סקר: צעירים מזייפים את גילם כדי להתחבר לרשתות חברתיות

הנוכחות הגוברת של הורים בפייסבוק מדירה משם את רגלי הצעירים, שעוזבים את הרשת החברתית הפופולרית בעולם לטובת זרועותיה הפתוחות של טוויטר

הנוכחות הגוברת של הורים בפייסבוק מדירה משם את רגליהם של הצעירים, שעוזבים את הרשת החברתית הפופולרית בעולם לטובת זרועותיה הפתוחות של טוויטר. זו המסקנה העיקרית שעולה מסקר שערך מכון Pew האמריקאי בקרב 802 צעירים ו-802 הורים בסקר טלפוני.

"העניין שהם מגלים בטוויטר נובע מכך שיש שם פחות מבוגרים, פחות הורים ופחות מורכבות בשימוש", מסבירה אמנדה לנהארט ממכון Pew. "עדיין יש לצעירים חשבון פייסבוק, אבל הם מעבירים שם פחות זמן ומשקיעים יותר באתרים כמו טוויטר, אינסטגרם (חברה-בת של פייסבוק, ר' ג') או טמבלר".

יותר מדי "דרמה" בפייסבוק

עוד עולה מהסקר כי למשתמש פייסבוק צעיר ממוצע יש כ-300 חברים, לעומת 79 עוקבים בטוויטר. ב-Pew מציינים עוד כי לא רק נוכחות המבוגרים מפריעה לצעירים, אלא גם כי יש יותר מדי "דרמה" בפייסבוק, ויש יותר מדי שיתופים, אך מנגד הם שומרים על הפרופיל שלהם - פשוט כי הוא משחק תפקיד חשוב בתהליך החברתי של צעירים בימינו.

הצעירים ברשתות החברתיות סופגים לא מעט ביקורת על האופן שבו הם משתפים בקלות רבה מידה מידע אישי אודותיהם, אך לפי הסקר נראה כי דווקא רוב הצעירים בפייסבוק (60%) שומרים על הפרופילים שלהם ברשת החברתית כפרטיים, וכך למעשה מגבילים את חשיפת הפוסטים, התמונות והמידע האישי שלהם רק לחבריהם. זאת, בעוד 25% מתירים לחברים של חברים גישה למידע הזה. אך על אף המודעות הגדולה לפרטיות, רק 9% מהצעירים בפייסבוק הביעו דאגה רבה מכך שיישומים וחברות צד שלישי נגישים למידע אישי אודותיהם.

יתרה מזאת, יותר צעירים משתפים יותר מידע אישי ברשתות החברתיות - כך נרשמה עלייה של 16% במספר המשתמשים הצעירים שמעדכנים אונליין את עיר מגוריהם, עלייה של 900% בצעירים שמפרסמים את מספר הטלפון שלהם, וכן 16% ממשתמשי הרשתות החברתיות הצעירים הגדירו את הפרופיל שלהם כך שבאופן אוטומטי יתווסף המיקום הנוכחי שלהם לכל פוסט שהם כותבים.

הסקר גם מצביע על תופעה מוכרת לפיה 39% מהגולשים הצעירים הודו כי הם מזייפים את גילם בכדי להיכנס לרשתות חברתיות שמגבילות את הגישה לפי קריטריון הגיל.

מותק הילדים מצייצים
 מותק הילדים מצייצים