הדולר היציג זינק ל-3.7 ש'; "בנק ישראל עשוי לחתוך ריבית"

האירו התחזק בכ-0.5% מול השקל לרמה של 4.76 שקלים ■ סיטי: בנק ישראל עשוי לחתוך את הריבית ב-0.25% ביום ב' הקרוב ■ מדד הניקיי צנח ב-7.3%; ירידות חדות באירופה

המסחר במט"ח מתנהל היום (ה') בהיחלשות של השקל מול המטבעות המרכזיים. הדולר היציג התחזק מול המטבע המקומי בכ-1% לרמה של 3.7 שקלים, בעוד האירו התחזק מול השקל בכ-0.5% לרמה של 4.76 שקלים. בעולם עבר האירו להתחזקות מול הדולר ונסחר סביב 1.29 דולרים לאירו.

אתמול ננעל המסחר בוול סטריט בירידות שערים, בעקבות פרסום פרוטוקולי הריבית של חודש מאי, מהם עולה כי ה'פד' עשוי להאט את קצב רכישות האג"ח עוד השנה. הפרוטוקולים פורסמו לאחר שיו"ר ה'פד' בן ברננקי נאם בקונגרס ורמז כי הוא שומר על גמישות בכל הנוגע למדיניות ההקלה הכמותית. היום נרשמות ירידות חדות בבורסות אירופה, לאחר שמדד הניקיי איבד 7.3% בעקבות נתונים שליליים בסין והסנטימנט השלילי בוול סטריט.

בנק ישראל עשוי להוריד את הריבית המרכזית במשק בעוד 0.25% ביום ב' הקרוב, כך העריכו אתמול כלכלני בנק סיטי. בבנק התייחסו כמובן להורדת הריבית המפתיעה של פישר את הריבית ל-1.5% בשבוע שעבר, וכן לפרוטוקולי הפגישה בה התקבלה ההחלטה האמורה, אשר פורסמו אתמול.

במחלקת המחקר של FXCM ישראל מציינים הבוקר: "הדולר-שקל זינק בשיעור חד ביממה האחרונה ופרץ מעל רמת המפתח של 3.70 שקלים, וזאת במקביל להתחזקות הדרמטית של הדולר במסחר העולמי כולו. העלייה מעל רמת המפתח 3.70 היא משמעותית ועשויה להכשיר את התרחבות התיקון כלפי מעלה. בדיעבד, העיתוי של בנק ישראל בהודעתו על תוכניתו לרכישת דולרים היתה מושלמת והתרחשה במקביל למפנה משמעותי בחוזקו של הדולר בעולם. ובאשר להתפתחויות בזירה המקומית, הדיווחים לפיהם שר האנרגיה סילבן שלום שוקל להקטין את שיעור הגז שיהיה מותר לייצוא מ-50% ל-40% גם כן עשויה להכביד על השקל, מאחר שהחלטה שכזו תפחית את הצפי לרווחים ישירים ממאגרי הגז".