המוניות בנתב"ג: כך רשות שדות התעופה פוגעת בנוסעים

רשות שדות התעופה תגבה דמי חניה ממוניות לא מורשות בנתב"ג ■ במילים אחרות, כל מונית שלא מחברת "הדר לוד" שאיתה עובדת רש"ת בבלעדיות - תיפגע קשות ■ והמחירים של "הדר לוד"? לא ממש ידידותיים לנוסעים

רשות שדות התעופה (רש"ת) במלחמה נגד מוניות לא מורשות בנתב"ג: תגבה מהן דמי חניה על מנת לפגוע בכדאיות שלהן להיכנס לנתב"ג ובכך לצמצם את מספרן.

רש"ת הודיעה היום (ה') כי תופעת המוניות הלא מורשות, ה"חאפרים", פוגעת בשירות ובתיירים המגיעים לנתב"ג ולפיכך החליטה להטיל כבר בימים הקרובים על נהגי המוניות המזדמנות דמי חניה עבור המתנה לנוסעים מעבר לעשרים דקות בחניוני טרמינל 3 ובאזור ההמתנה במפלס המיועד למוניות. כמו כן, שבה וביקשה מציבור הנוסעים שלא לעלות למוניות לא מורשות.

בנתב"ג פועלת רק חברת מוניות מורשה אחת: "הדר לוד". מבדיקת "גלובס" לפני מספר חודשים התברר שהמחירים שהיא גובה ביציאה מנתב"ג - שם יש לה מונופול, גבוהים בהרבה בהשוואה למחירים שהיא גובה בכיוון ההפוך - שם כל חברת מוניות רשאית להוריד נוסעים. כך למשל, נמצא כי נסיעה מנתב"ג לירושלים עלתה 64% יותר מאשר מירושלים לנתב"ג.

על פי נתוני רש"ת, תנועת המוניות בנתב"ג עומדת על 1,100,000 מוניות בשנה לכל חלקי הארץ. למעלה מ-600 מוניות יוצאות בשעה בזמני השיא מנתב"ג. כמו כן, כ-40% מכלל הנוסעים המגיעים לנתב"ג משתמשים בשירותי המוניות.

מרש"ת נמסר כי "הפיקוח על המוניות בנתב"ג כולל הקפדה על רמת גבוהה של שירות תוך הקפדה שמירת ופיקוח על תעריפי הנסיעה במוניות על פי צו פיקוח על מחירי שירותים, מסירת קבלה מפורטת לנוסע, אפשרות תשלום בכרטיס אשראי, ניקיון המונית חוץ ופנים, תור מוסדר ומאורגן, סיוע לנוסעים בעלי מוגבלויות, שימוש במונית לכל יעד על פי סדר כמו גם לפעילות כנגד נהגי מוניות לא מורשות (חאפרים) לפעול בנתב"ג.