אי.די.בי: קרן זרה מעוניינת לרכוש 27.5% מכלל ביטוח

מזומנים בפתח? על פי אי.די.בי פתוח, קרן בינלאומית גדולה מביעה עניין ברכישת 27.5% מהון המניות של כלל ביטוח ■ התנאי: אישור המלווים והנושים ■ הבוקר: נציגויות אג"ח אי.די.בי פתוח ואחזקות מבקשות להשתלט על אי.די.בי

על רקע כוונות מחזיקי האג"ח להשתלט על אי.די.בי, מודיעה היום (ו') אי.די.בי פתוח כי היא קיבלה הצעה לרכישת 27.5% מהון המניות של כלל ביטוח (מחצית מהחזקות אי.די.בי בחברה), על ידי קרן בינלאומית גדולה, על פי שווי של 4.5 מיליארד שקל.

על פי מכתב הכוונות ששלחה הקרן, לאחר קיום פגישות וקבלת מצגות על כלל ביטוח, הקרן מביעה עניין בביצוע העסקה יחד עם קבלת זכות סירוב ראשון ביחס ליתרת החזקות החברה בכלל ביטוח.

עוד מציינים באי.די.בי כי הקרן מודעת למחיר שהתבקש על ידי החברה, המשקף שווי של 4.5 מיליארד שקל לכלל ביטוח, והיא מעוניינת לבצע משא ומתן רציני עם החברה ביחס לעסקה.

הקרן ביקשה לקבל הסכמה עקרונית לביצוע העסקה מהבנקים והמוסדות הפיננסיים המלווים של אי.די.בי, בשל התניות הפיננסיות להן מחויבת החברה, אישור מנציגות מחזיקי אגרות החוב של החברה שלא תפעל נגד ולא תמנע את ביצוע העסקה, הסכמה עקרונית מהנציגות של מחזיקי אגרות החוב של אי.די.בי אחזקות ואישור שלא קיימת התנגדות עקרונית של המפקח על שוק ההון.

בעבר דחה דנקנר הצעות רכישה מצד הקרן הזרה פרמירה לכלל מניות כלל ביטוח שבהחזקת אי.די.בי תמורת 2 מיליארד שקל. פרמירה נקבה בשווי כפול משווי השוק הנוכחי של החברה, אלא שמאז ירד השווי של כלל ביטוח.

שווי השוק של חבילת המניות שמחזיקה אי.די.בי פתוח בכלל ביטוח עומד על 1.9 מיליארד שקל, לאחר שבשנה האחרונה עלתה המניה ב-46%.

מכירת כלל ביטוח היא העסקה המשמעותית ביותר שיזמו עד כה באי.די.בי על מנת להזרים כספים לאי.די.בי אחזקות ולחברה הבת אי.די.בי פתוח, וכבר כחצי שנה פועל נוחי דנקנר למכירת מניות כלל ביטוח שבידי אי.די.בי פתוח לחברה הנכדה כור, מהלך שירתום את קופת המזומנים הדשנה של האחרונה (כ-1.75 מיליארד שקל) לטובת הזרמת כספים במעלה הפירמידה. (לסיפור המלא)