לפיד יעביר 50 מיליון שקל לאוניברסיטת אריאל תוך שנה וחצי

שר האוצר ביטא בתחילת השבוע דעות ימניות בריאיון ל"ניו-יורק טיימס". היום מתברר שהוא גם עושה ■ לפיד הורה על העברת 50 מיליון שקל לתקצוב האוניברסיטה באריאל, למרות התנגדות אנשי משרדו, אנשי הות"ת ופרופ' טרכטנברג

לא רק מדבר ימינה אלא גם עושה: שר האוצר הטרי יאיר לפיד יעביר 50 מיליון שקל לתקצוב אוניברסיטת אריאל בשומרון בשנה וחצי הקרובות, למרות התנגדות אנשי משרדו.

בתחילת השבוע העניק לפיד ריאיון לעיתון האמריקני "ניו-יורק טיימס" בו הציג דעות ימניות ביחס לאלה שהשמיע במהלך קמפיין הבחירות. "לא צריך להקפיא בנייה בהתנחלויות כדי לחדש את המו"מ", אמר לפיד והבהיר עוד כי אינו רואה באבו מאזן פרטנר אמיתי לשלום וטען גם שהוא מתנגד לקיצוץ בהטבות שניתנות לישראלים שעוברים לגור בשטחים.

ובסוף השבוע מתברר כי שר האוצר הורה כאמור על העברת עשרות מיליוני שקלים לאוניברסיטה באריאל. דוברת המשרד טענה בפני חדשות 2 כי מדובר בגרושים, אך בדיקה מקורות אחרים במשרד מבהירים כי על-פי הוראת לפיד יועברו כבר השנה 20 מיליון שקל לוועדה התכנון והתקצוב (ות"ת) ובשנה הבאה סכום של 30 מיליון שקל, וזאת תחויב להעביר אותם לאוניברסיטה.

יש לציין כי המהלך הזה נעשה בניגוד גמור לדעתם של אנשי הות"ת, פרופ' מנואל טרכטנברג ואפילו אנשיו של לפיד באוצר.

המהלך למעשה הוא המשך הדרך של שר האוצר לשעבר יובל שטייניץ שהיטיב עם המתנחלים והעביר אף הוא לאוניברסיטה באריאל 50 מיליון שקל מהרזרבה התקציבית של משרד האוצר זמן קצר לפני הבחירות.