תגובה על דברי נסראללה? 2 טילים על מעוז חיזבאללה בלבנון

סוכנות הידיעות רויטרס: שתי רקטות פגעו הבוקר ברובע דאחייה, לא ברור מי אחראי לירי ■ נסראללה אמש: "ישראל תוקפנית. היא ערוכה למלחמה חדשה מול לבנון וכל מי שיעז לתקוף אותה"

שתי רקטות פגעו הבוקר (א') ברובע דאחייה, אחד ממעוזי חיזבאללה בלבנון - כך דיווחה סוכנות הידיעות רויטרס. על פי הדיווח, לא ברור מי אחראי לירי. סוכנות הידיעות הלבנונית הרשמית דיווחה כי מספר הפצועים עומד על חמישה - מתוכם שלושה במצב קשה. ייתכן שהירי התרחש בתגובה על דבריו אמש של מנהיג הארגון השיעי, חסן נסראללה.

מתמונות שמגיעות ממקום הפגיעה נראה גם מבנה שנפגע קשה - מה שנראה כדירת מגורים. הרסיסים ניכרים היטב בסלון שנחרב כמעט לחלוטין וחדר שינה שהתמלא ברסיסים.

כזכור, בנאום מיוחד לציון 13 שנים ליציאת צה"ל מלבנון, תקף מזכ"ל חיזבאללה את ישראל בגין תוקפנותה הצבאית לכאורה, והאשים כי ממשלות ישראל מאז מלחמת לבנון השנייה כבר ערוכות למלחמה חדשה מול לבנון וכל מי שיעז לתקוף את ישראל.

"ההתנגדות שהביסה את ישראל במלחמת לבנון השנייה התאמנה והיא מוכנה להתעמת", אמר מזכ"ל חיזבאללה. לדבריו, ישראל מוכנה למלחמה ומחמשת את תושביה המתגוררים ביישובים שליד הגבולות עם לבנון, סוריה וירדן. "בעוד שרואים בנשק שנמצא בידי תושבים בדרום לבנון כלא לגיטימי, ישראל מחמשת את תושביה בסמוך לגבולות, מכשירה אותם צבאית ומאמנת אותם. אלן הן חלק מתוכניות הצבא ההרסניות של ישראל".

לדבריו, חיזבאללה ערוך ומוכן להתמודד עם האיומים מצד ישראל. "ישראל מאיימת על לבנון על בסיס יומי והכוחות שלה נעים סביב הגבול מזה חודשים. ישראל גם מאיימת על סוריה ותוקפת אותה. היא מוכנה למלחמה וקשה לנו להעריך כיצד האויב הציוני יתנהג מדי יום ביומו. בלבנון ערוכים ומוכנים להתמודד עם איומי ישראל - ולא רק חיזבאללה, אלא כל ארגון שמבקש להתנגד לה".

"אם סוריה תיפול - ישראל תיכנס ללבנון"

בדבריו התייחס נסראללה גם למערכה בסוריה ותהה מדוע מדינות ערביות אחרות יכולות לרכוש טילים ומערכות להגנה מפניהם, בעוד משטר אסד בסוריה אינו יכול לעשות כן. "סוריה לא יכולה לרכוש טילים בעוד מדינות אחרות כן, כי ישנה במדינות אלה הבטחה שלא לתקוף את ישראל באמצעותם", אמר.

לדבריו, "אם סוריה תיפול בידי ארצות הברית, ישראל או כל כלי השרת שלה, ההתנגדות תפסיד וישראל תיכנס ללבנון ותכפה את תנאיה. אם סוריה תיפול בידיהם, פלסטין תלך לאיבוד. סוריה היא גבה של ההתנגדות וההתנגדות לא יכולה לשבת בחיבוק ידיים כשרוצים לשבור את גבה". על הכוונה להכניס את חיזבאללה לרשימת ארגוני הטרור של האיחוד האירופי הגיב נסראללה בזלזול: "אלו חדשות ישנות. מדובר רק בדיו על נייר".

רק השבוע הזהיר מפקד חיל האוויר, אלוף אמיר אשל, מפני הידרדרות במתיחות עם סוריה - בתוך שעות. אשל נשא דברים בכנס מטעם מכון פישר למחקר אסטרטגי בבית חיל האוויר בהרצליה ואמר כי "אסד השתמש במעט התקציב שהיה לו כדי לקנות את הטילים הטובים ביותר שהוא יכול - והם בדרך". "הצטיידות ביכולות כאלה בצד השני, אלו יכולות הגנה קרקעית מאוד מתקדמות, שהמוקד שלהן הוא לפגוע בחיל האוויר ולייצר אצלם ביטחון עצמי", הוסיף אלוף אשל.

הוא ציין כי שינוי בסוריה יכול להתרחש בתוך זמן קצר, ולכן חייבים להיות ערוכים אליו בכל רגע. "צריך להבין שסוריה משתנה לנו מול העיניים, וצריך להיות מוכנים לכל תרחיש בטווחי זמן של שעות בודדות", הבהיר. "אם רוצים להכריע תוך יממות ספורות, צריך להפעיל הרבה אש - ומהר".