עידן עופר, 2009: "העיתונות מאוד לא מפרגנת לבטר פלייס"

שי אגסי בינואר 2012: "בטר פלייס תצא להנפקה בתוך שנתיים" ■ דפנה אגסי ב-2010: "היעדים שלנו הם מכירה של 100 אלף מכוניות עד 2016"

פחות מ-6 שנים מאז הקמתה, חברת בטר פלייס פושטת את הרגל. החברה לישראל , שהחזיקה ב-29% ממניות בטר פלייס והאמינה בה מהיום הראשון, ספגה את ההפסד העיקרי בהשקעה. לאורך השנים האמינו החברה לישראל ובכיריה - הבעלים עידן עופר והמנכ"ל ניר גלעד - במיזן המכונים החשמלית, וכך גם בכירי בטר פלייס בראשות המייסד והמנכ"ל לשעבר שי אגסי.

בתקשורת אמנם התלהבו בהתחלה מבטר פלייס אך לאחר פרסום המחירים ע"י החברה ההתלהבות פחתה ולאחר שהחלה מכירת המכוניות החשמליות ונראה שגם הציבור לא מסתער (בלשון המעטה) על הרנו פלואנס החשמלית, החלו השאלות הקשות. ובחברה לישראל? שם בחרו להמשיך להאמין בבטר פלייס, עד הסוף המר.

להלן מבחר אמירות וציטוטים מהשנים האחרונות של בכירי החברה לישראל ובטר פלייס על מיזן המכונית החשמלית שהגיע היום לסיומו:

■ "העיתונות הישראלית מאוד לא מפרגנת למיזם, ולא מפרגנת לממשלת ישראל, שהיתה הראשונה בעולם שאמרה בוא נעשה זאת בישראל"לאנשים קשה לתפוס את נושא המכונית חשמלית, אבל זה עניין של מודעות. כשיהיו מכוניות חשמליות. המודעות לזיהום האוויר תגדל. היום כי לא רואים עדיין מכוניות חשמליות אז מתייחסים בסקפטיות. אבל כשיראו בעיניים יגידו איך לא חשבו על זה קודם". (עידן עופר בראיון ל"גלובס" מוועידת דאבוס, פברואר 2009)

■ "כמשקיע מוביל בבטר פלייס, החברה לישראל מרוצה מהתקדמותה בחודשים האחרונים, ותבחן בחיוב השקעה נוספת... בטר פלייס שינתה את מבנה הפעילות שלה והנהלתה סבורה שצעד זה יפחית משמעותית את היקף המימון הנוסף שיידרש ב-2013 ובשנים הבאות". (החברה לישראל חווה דעתה על בטר פלייס בדוחות הכספיים השנתיים ל-2012, שפורמו במארס 2013)

■ "החברה רואה בבטר פלייס השקעה לטווח ארוך, ותפעל לאפשר לבטר פלייס לקדם את שלב יישום ההערכות המסחרית בארץ ובעולם תוך גיבוש תוכנית עסקית עדכנית". (החברה לישראל, אוקטובר 2012)

■ "למרות שזה היה קריעת ים סוף, תחנות הדלק לא שיתפו פעולה מסיבות שונות, ולכן בטר פלייס נדחקה תשתיתית למקומות שבהם אפשר לשים מהר עמדת החלפה. ובכל זאת החברה השלימה את המשימה. במקום לשים את החברה בפנתיאון כיזמת ומשקיעה, זורקים עליה בליסטראות ואומרים 'אתם משוגעים'... מה קרה? זה סטארט-אפ גדול, משנה עולם. ויש מכשולים בדרך. מה, מייקרוסופט הגדולה לא הוציאה גרסה של ויסטה ונכשלה בה? אפל וגוגל לא פספסו תאריכים מובטחים? כל החוסר סבלנות הזה מבריח מפה את המשקיעים". (מקורבים לחברה לישראל בדברים שאמרו למגזין G בפברואר האחרון)

■ "גם אני הייתי שמח לדעת מתי נתחיל להרוויח מבטר פלייס". (ניר גלעד, אוגוסט 2012)

■ "בטר פלייס תצא להנפקה בתוך שנתיים". (שי אגסי, ינואר 2012)

■ "רוב הלקוחות בישראל רוצים את המכונית שלנו. זוהי מכונית מייצור המוני שמיוצרת במפעל שיכול לייצר 450 אלף מכוניות בשנה. 460 חברות ותאגידים בישראל כבר חתמו על החלפת כל הצי שלהם ברכב חשמלי ב-4 השנים הקרובות. מדובר על כ-85 אלף מכוניות - כמחצית ממה שהישראלים קונים בשנה ממוצעת. בקצב הזה, המכונית הנמכרת ביותר בישראל בתוך שנתיים-שלוש תהיה חשמלית". (שי אגסי, ספטמבר 2011)

■ "היעדים שלנו הם מכירה של 100 אלף מכוניות עד 2016 בישראל ובדנמרק, שהיא המדינה השנייה שפועלת לצד ישראל כמובילות הבכורה". (דפנה אגסי, לשעבר סמנכ"לית השיווק בבטר פלייס ישראל, פברואר 2010)