אמיר לוי ימונה לתפקיד הממונה על התקציבים באוצר

לוי (43), אשר משמש מאז 2006 מנכ"ל חברת "שיכון ובינוי אנרגיה מתחדשת", שימש בין השנים 1996-2006 במגוון תפקידים במשרד האוצר, כשהבכיר בהם הוא סגן הממונה על התקציבים

שר האוצר יאיר לפיד הודיע היום על בחירתו באמיר לוי לממונה על התקציבים במשרד. המינוי יובא לאישור הממשלה. לוי (43), אשר משמש מאז 2006 מנכ"ל חברת "שיכון ובינוי אנרגיה מתחדשת", שימש בין השנים 1996-2006 במגוון תפקידים במשרד האוצר, כשהבכיר בהם הוא סגן הממונה על התקציבים.

לוי התמחה בתחום התשתיות - תקשורת, מים, אנרגיה, תמ״ת ותיירות והוביל מספר רפורמות ופתיחת שווקים מונופוליסטיים לתחרות. בכלל זה בשוק הטלפוניה והאינטרנט, ניידות המספרים והפחתת דמי הקישוריות בסלולר, שוק השידורים (הכנסת YES לתחום הטלוויזיה הרב-ערוצית וערוץ 10), שוק הדואר (הפיכת רשות הדואר לחברה והכנסת מתחרים), ותחום המים (הקמת "מקורות ייזום" והכנסת שחקנים חדשים לתחום המים אשר נשלט על ידי חברת "מקורות"). ללוי תואר שני בכלכלה מהאוניברסיטה העברית בירושלים.

לקו הגמר הגיעו גם יואל נוה ועוזי לוי. עם נוה הספיק לפיד להפגש, אבל מה ששיחק לרעתו היה דווקא קרבתו למנכ"לית האוצר, יעל אנדורן. יש לציין כי אמיר לוי אינו שייך לקליקה של אנדורן. ל"גלובס" נודע שלפיד קבע לפגוש גם אנשים אחרים.

מנכ"לית משרד האוצר יעל אנדורן בירכה על בחירתו של לוי, ואמרה כי היא בטוחה שניסיונו במסגרת תפקידו כסגן הממונה על התקציבים, וכן הניסיון שצבר בסקטור העסקי יסייעו לו בהובלת האגף ובהתמודדות עם האתגרים הגדולים הניצבים בפניו.

בשבוע שעבר הודיע הממונה על התקציבים גל הרשקוביץ כי יעזוב את תפקידו עם אישור תקציב המדינה בכנסת בעוד כחודשיים. "גלובס" דיווח כי בעצם מדובר בהתפטרות שלו. ההתפטרות - בגלל שמנכ"לית האוצר החדשה יעל אנדורן לא רצתה את הרשקוביץ בתפקיד הממונה על התקציבים, ולפי גורמים באוצר, אנדורן "מחקה" את הרשקוביץ בשבועות האחרונים והפכה לממונה בפועל על אגף התקציבים, מה שכבר רמז על עתידו של הרשקוביץ.

עזיבתו של הרשקוביץ מהווה את העזיבה השנייה ברציפות של ממונה על התקציבים אחרי שנתיים בלבד בתפקיד. גם אודי ניסן עזב את התפקיד מוקדם מהצפוי. הרשקוביץ הוא לא הבכיר הראשון באוצר, שמינה השר הקודם יובל שטייניץ, ושצפוי לעזוב. גם שמו של עודד שריג עלה ברשימת הפורשים באוצר עוד השנה, וגם עתידו של הממונה על השכר קובי אמסלם לוט בערפל. גם רוני פרידמן, מנהל רשות החברות הממשלתיות הזמני, צפוי לעזוב.