הטיפ היומי: מניית נדל"ן מניב עם פוטנציאל לזינוק של 21%

לחברה נכסים בעלי פוטנציאל השבחה רב בישראל, שיעור התפוסה בנכסים בישראל (כ-785 אלפי מ"ר) הוא 98%, ויש לה מספר קרקעות בישראל בשטח של מאות אלפי מ"ר, המיועדות לבנייה להשכרה ו/או למגורים

חברת הנדל"ן המניב נצבא נסחרת בבורסה של תל אביב לפי שווי שוק של כ-2.5 מיליארד שקל. החברה עוסקת בייזום, השכרה, ניהול והחזקה של נכסים מניבים בארץ ובצרפת. במקביל היא פעילה בתחום הבנייה למגורים בארץ. רוב נכסיה נמצאים בישראל, והתחום המסחרי (קניונים ומרכזי מסחר) מהווה את פעילותה העיקרית - כ-37%.

שיעור התפוסה בנכסים בישראל (כ-785 אלפי מ"ר) הוא 98%. נכסי החברה בצרפת כוללים 17 נכסים מניבים בשטח של כ-191 אלפי מ"ר, עם שיעור תפוסה של 83%, ובכוונת החברה לממשם. כמו כן, לחברה מספר קרקעות בישראל בשטח של מאות אלפי מ"ר, המיועדות לבנייה להשכרה ו/או למגורים.

לנצבא נכסים בעלי פוטנציאל השבחה רב בישראל. מרבית התחנות המרכזיות שבבעלותה ממוקמות באזורי ביקוש במרכזי ערים. לדעתנו, הגורם המרכזי שמהווה אפסייד משמעותי, ושייתן את אותותיו כבר ב-2013, הוא התחנות המרכזיות של אגד. אלו נמצאות על שטחים שניתן לפנות ולבנות עליהם פרויקטים של מסחר או מגורים, ובמקביל לבנות תחנות מרכזיות חדשות.

האינטרס לביצוע מהלך כזה משותף לחברה, לעיריות ולאגד. הפוטנציאל העיקרי נמצא בתחנות הרצליה, כפר סבא, נתניה ובת גלים בחיפה.

במקביל, נראה שנצבא מתכננת להיכנס לתחום פעילות חדש - מלונאות: החברה רכשה קרקע למלון עסקים בדרום הקריה בתל אביב, ודווח גם על כוונה להקמת מלון עסקים בירושלים. במקרה שהפעילות תצבור תאוצה, תוכל החברה ליזום מלונות על שטחי התחנות המרכזיות שבבעלותה.

החברה הבת, התחנה המרכזית בתל אביב, נכנסה להקפאת הליכים ופרסומים בתקשורת מצביעים על כך שנצבא תנסה לרכוש את החברה מהכונס, ובכך תיהנה הן מההלוואה של התחנה המרכזית אליה והן מהיכולת לבצע שינויים מתבקשים מאוד בנכס.

נצבא, בעלת מאזן חזק מאוד (מינוף של 37% בלבד) ודירוג אשראי הגבוה בענף של AA, נסחרת לפי מכפיל הון נמוך של כ-0.8 - מהנמוכים בענף ולחלוטין לא בצדק. המכפיל לא מגלם את איכויות נכסי החברה ולא את הפוטנציאל העתידי הגלום בהם. אנו ממליצים על מניית נצבא "קנייה" במחיר יעד של 52 שקל - פרמיה של כ-21% על מחירה הנוכחי.

שי ליפמן, אנליסט נדל"ן, אקסלנס ברוקראז'