בטר פלייס קורסת - ובארה"ב: טסלה מזנקת לשיא כל הזמנים

אנליסטים מגולדמן זאקס ביקרו באתר הייצור של החברה בקליפורניה - ויצאו מעודדים ■ החברה מוכרת 20,000 מכוניות מדי שנה בארה"ב ■ אשתו של אגסי: "ארה"ב סייעה לטסלה"; אגסי: "לא יכולתי לומר זאת טוב יותר"

בזמן שבישראל, החברה לישראל הודיעה השבוע על סגירתו של מיזם המכונית החשמלית בטר פלייס, בארה"ב - הסיפור הפוך לגמרי: טסלה מוטורס, החברה האמריקנית לייצור מכוניות חשמליות ורכיבים להנעה חשמלית (על שמו של הממציא ניקולה טסלה), מזנקת היום (ג') בכ-7% במהלך המסחר בוול סטריט.

וזאת, על רקע המלצה חמה לה זכתה באחרונה מכלכלני גולדמן זאקס, שביקרו באתר ייצור של החברה בקליפורניה. אנליסטים מטעם בנק ההשקעות ביקרו, כאמור, באתר הייצור של החברה בקליפורניה, ונפגשו גם עם מנכ"ל החברה והארכיטקט שלה - אלון מוסק, ויצאו מעודדים מאד.

טסלה מוטורס נהנית כיום ממכירה של 20,000 מכוניות חשמליות מדי שנה בארה"ב, כאשר היא מצביעה על גידול הולך וגובר למכוניות חשמליות באתרי מכירות בהם כבר הצליחה החברה לבצע מכירות. כמו כן, טסלה מוכרת מכוניות חשמליות לאירופה בהיקף של 200 מכוניות מדי שבוע.

בחברה צופים כי הביקושים הגלובליים למכונית מדגם Model S של החברה, עשויים לעלות עד להיקף של 40-50 אלף יחידות (שנתי), עם מכירות של 20,000 יחידות בארה"ב בלבד.

מניית טסלה מוטורס נהנתה בתקופה האחרונה מגל עליות, לאחר שדיווחה בתחילת החודש על רווח רבעוני ראשון בתולדותיה, ויום לאחר מכן הוכתרה מכונית Model S של החברה למכונית הטובה בעולם - על ידי מגזין הצרכנות הנחשב "קונסיומר ריפורטס".

טסלה דיווחה ברבעון הראשון של 2013 על רווח נקי של 15 מיליון דולר, או 12 סנט למניה - הרווח הרבעוני הראשון בתולדותיה ופי 3 מתחזית האנליסטים דאז. מכירותיה זינקו ב-83% לעומת הרבעון המקביל אשתקד, והסתכמו ב-562 מיליון דולר - מעל לתחזית בשוק, שם ציפו להכנסות של 500 מיליון דולר בלבד.