גפני על לפיד: "בכיר באוצר אמר לי שסוף סוף הם מצאו פראייר"

חברי הכנסת משה גפני וזהבה גלאון מאחדים כוחות ומציגים תוכנית כלכלית כחלופה לגזירות של יאיר לפיד ■ מה בתוכנית? 12 מיליארד שקל מהעלאת תמלוגים על משאבי טבע, מיסוי דירות ריקות, העלאת מסים על תאגידי הענק ועוד

ח"כ משה גפני (יהדות התורה), לשעבר יו"ר ועדת הכספים, טוען היום (ד') כי גורם בכיר במשרד האוצר כינה באוזנו את שר האוצר יאיר לפיד "פראייר".

"בכיר באוצר אמר לי שסוף סוף הם מצאו פראייר שיגשים את כל החלומות שהיו להם עשרות שנים", אמר גפני במהלך מסיבת עיתונאים שקיים עם יו"ר מרצ זהבה גלאון, בה הציגו תוכנית כלכלית אלטרנטיבית לזו של לפיד.

גפני הוסיף כי "אנו מציגים את אחת האלטרנטיבות הראויות לטיפול בגירעון מבלי לפגוע בחלשים. ראוי שהציבור יידע שיש דרך אחרת ויאיר לפיד בחר במודע לפגוע במעמד הבינייים ובשכבות החלשות. אנחנו דורשים מהממשלה לאמץ את התכנית הכלכלית חברתית שתמנע את המשך קריסתו של העובדים והחלשים בישראל. מעבר לעובדה שהתכנית שאנו מציגים תכניס לקופת המדינה עשרות מליארדי שקלים ולא מכיסם של אזרחי ישראל שמתקשים לסגור את החודש, מדובר בתיקון עיוותים כלכליים וחברתיים שעל הממשלה לבצע. במקום לפגוע ולחתוך, לקצץ ולגרום נזק לחלשים בחברה הישראלית, על הממשלה לחפש אלטרנטיבות והנה רק אחת מהם".

גלאון, שכינתה את הצעת התקציב של לפיד "איומה", הוסיפה: "אנחנו מציעים תוכנית ש'מוצאת את הכסף' במקומות שאינם כיסיהם של מעמד הביניים ושל משקי הבית העניים".

עיקרי תוכנית גפני-גלאון, שמתיימרת להכניס לקופת המדינה 43.37 מיליארד שקל, הינם: טיפול בתופעת תכנוני המס האגרסיביים שתניב להערכתם למדינה 3 מיליארד שקל; החזרת הבעלות על משאבי הטבע לידי הציבור והעלאת שיעור התמלוגים (12 מיליארד שקל); צמצום ההטבות מכח חוק עידוד השקעות הון (5 מיליארד שקל); גביית מס על "הרווחים הכלואים" ועל רווחים שנעשה בהם שימוש בניגוד לקבוע בחוק (13.5 מיליארד שקל); הקמת תוכנית דיור ממשלתית (120 מיליון שקל) ומיסוי דירות ריקות (מיליארד שקל).

השניים גם הציגו "תוכנית חבילה" חלופית לתוכנית "עיני-לפיד" שתחזק לטענתם את מעמד העובד ותצמצם את העסקה הקבלנית: קביעת מס חברות דיפרנציאלי - 3.5 מיליארד שקל; העלאת מס רווחי הון - 1.35 מיליארד שקל; הוספת מדרגות מס הכנסה - 900 מיליון שקל; וקיצוץ "אמיתי", כדבריהם, של 3 מיליארד שקל בתקציב הבטחון.

להורדת התוכנית המלאה - לחצו כאן