מנכ"ל אפל מכחיש: לא ניהלנו מו"מ לרכישת Waze

טים קוק דחה את הדיווח שלפיו ענקית הטכנולוגיה שקלה לרכוש את חברת הניווט הישראלית ■ "פישלנו באפליקציית המפות שהוטמעה במוצרינו, אך החברה שיפרה בצורה משמעותית את המוצר שלה"

טים קוק, מנכ"ל אפל, הכחיש אתמול את הדיווח שלפיו ענקית הטכנולוגיה שקלה לרכוש את חברת הניווט הישראלית Waze. "אפל לא הגישה הצעת רכישה לוויז", אומר קוק במסגרת כנס D11 של הבלוג הטכנולוגי All Things Digital.

קוק דיבר בכנס על אפליקציית המפות שהוטמעה במוצרי אפל, ללא הצלחה. "פישלנו בנושא הזה", הודה קוק, "אך החברה שיפרה בצורה משמעותית את המוצר שלה, מאז המצב שלו בעת ההשקה".

בספטמבר אשתקד אפל השיקה אפליקציית מפות שהחליפה את המפות של גוגל במכשירי האייפון והאנדרואיד. ההשקה לוותה בבאגים רבים, לרבות מידע שגוי וחסר במפות וכן תצוגה שגויה של אתרים במפה - למשל מגדל אייפל שהוצג כשהוא "שוכב" על בתים אחרים. התקלות האלה הובילו לפרסום הערכות שונות לפיהן אפל תרכוש את ווייז, מהלך שכאמור הוכחש אתמול.

האפשרות שווייז תימכר לענקית טכנולוגיה פורסמה לראשונה באוגוסט 2012, אז נטען כי החברה הישראלית נמצאת במגעים מתקדמים עם פייסבוק. בזמנו פורסם כי נציגי הרשת החברתית נפגשו עם בכירי ווייז, אך המשא ומתן לא הבשיל.

בינואר השנה פרסמו אתר הטכנולוגיה טק קראנץ' והאתר הישראלי ניוזגיק כי אפל תרכוש את ווייז תמורת כ-400 מיליון דולר. בכירים באפל הכחישו בזמנו את הידיעה ובווייז בחרו שלא להגיב.

בתוך כך קוק דיבר אתמול על העתיד של אפל. "במחשבים לבישים יש המון פוטנציאל", אמר, "זה תחום מלהיב ואני חושב שיהיו המון חברות שישחקו במגרש הזה".

קוק לא הבהיר אם אפל עובדת על פיתוחם של מוצרים לבישים לאור ספקולציות שהיא מפתחת שעון חכם, ואמר רק כי מחשבים לבישים צריכים להיות משכנעים. הוא הוסיף ואמר שה-Glass של גוגל - הכלאה בין מחשב נייד לבין משקפיים שיכולים להקליט סרטונים וכוללים גישה לאינטרנט - יצליחו רק במידה מוגבלת.

"שום דבר לא ישכנע ילד להרכיב משקפיים או צמיד או שעון, כי הוא אף פעם לא השתמש בהם", אמר קוק במסגרת מפגש של שאלות ותשובות שנמשך כשעה וחצי. "אני חושב שיש הרבה דברים שצריך לפתור בתחום הזה".

קוק רמז בנוסף שהחברה תעדכן את תוכנת ההפעלה למכשירים ניידים iOS ואמר כי העתיד של התוכנה יתבהר בכנס המפתחים השנתי של החברה, שייערך בחודש הבא. כמו כן, הוא אמר שהחברה משקיעה כסף רב בשירותים מקוונים, לרבות כאמור אפליקציית המפות, שסבלה מכשלים רבים.

כשנשאל אם אפל הפסיקה להיות "מגניבה", קוק אמר "בשום פנים ואופן" ופירט נתונים סטטיסטיים על מכירות של מכשירים והשימוש בהם. עם זאת, קוק הודה שהוא מתוסכל ממגמת הירידה במחיר המניה.