אירופה ננעלה בעליות לאחר שבורסת יפן צללה ב-5.2%

מנהל השקעות באירופה: "לא צריך להיות דוביים. יהיו ימים לא טובים בשוק, אבל הפדרל ריזרב תמיד יכול להתערב"

בורסות אירופה ננעלו היום (ה') בעליות חרף הנפילה שנרשמה הבוקר ביפן, שהשלימה צניחה של יותר מ-10% מהשיא האחרון. מדדי המניות באירופה מתאוששים משפל של 3 שבועות לפני פרסום נתוני מאקרו חשובים בארה"ב.

מדד Stoxx 600 עלה ב-0.2% לאחר שמוקדם יותר היום ירד מדד MSCI אסיה ב-1.7% ובורסת יפן נפלה 5.2%.

"שוקי המניות לא יורדים וכספים מוסטים לשווקים באירופה", אמר לסוכנות בלומברג מנהל השקעות ב-RMG Wealth Management. "לא צריך להיות דוביים. יהיו ימים לא טובים בשוק, אבל הפדרל ריזרב תמיד יכול להתערב".

אתמול נפל מדד Stoxx 600 ב-1.9% על רקע חששות בשוק אגרות החוב הממשלתיות בארה"ב שמא הפד יפחית את קצב רכישות האג"ח. בכל זאת, המדד בדרך לעלייה של 2.2% בחודש מאי, כלומר 12 חודשים רצופים של עליות.

בארה"ב פורסמו בצהריים נתוני צמיחת התמ"ג לרבעון הראשון, אשר הצביעו על צמיחה של 2.4% בקצב שנתי. מדובר בקריאה שנייה של הנתון. כמו כן פורסמו מכירות הבתים בהמתנה לחודש אפריל.

מבין המניות הבולטות היום באירופה, מניות הכרייה דוגמת Kazakhmys ו-Glencore רשמו עליות ומדד מניות הכרייה הציג את העלייה החדה ביותר מבין כל 19 הענפים בשוק. מניית פירלי עלתה לאחר שיצרנית הצמיגים קיבלה העלאת המלצה מגולדמן זאקס, מ"מכירה" ל"נייטרלי".

נפילות ביפן

מגמה שלילית נרשמה הבוקר בבורסות אסיה בהובלת מדד הניקיי היפני ברקע ירידות השערים שחתמו אמש את המסחר בוול סטריט. הבורסה ביפן צנחה היום ב-5.2% נוספים והשלימה בכך נפילה של יותר מ-10% מהשיא האחרון - ובכך נכנסה באופן רשמי לקטגוריית "תיקון".

"המכירות מחריפות", אמר לסוכנות בלומברג אסטרטג השקעות ב-Daiwa SB Investments. "זה מפחיד את השוק היפני שהוא אחד הנזילים בעולם".

כל 33 המניות במדד הטופיקס נפלו היום. המדד ירד ב-6.9% ב-23 במאי - הירידה היומית החדה ביותר מאז מארס 2011. עם זאת, מתחילת השנה המדד עדיין רשם תשואה חיובית של 32%.

המסחר בוול סטריט ננעל כאמור במגמה שלילית, אך המדדים המובילים נסחרו במהלך היום בירידות חדות יותר מאשר אלה שנרשמו בזמן נעילת המסחר. אמש לא פורסמו נתוני מאקרו משמעותיים מכיוונה של ארצות הברית, אולם הנתונים המעודדים מהימים האחרונים מעלים את החשש שמא ה'פד' יפסיק את תוכנית רכישות האג"ח שלו.

התחזקותו של הין יפני מול הדולר מקשה על מניות היצוא הגדולות ביפן, והן רשמו ירידות שערים. נציין את Honda ואת Pioneer .

מנגד, מניות הטכנולוגיה בדרום קוריאה ריכזו עניין חיובי. נציין את Samsung ואת LG .

"ספקולציות בנוגע לצעדי ה'פד' משפיעות על שוקי אסיה, אבל האפשרות כי ה'פד' ייסוג מתוכנית התמריצים שלו נמצאת על השולחן מתחילת השנה ובכל זאת המדדים המובילים זינקו. בסופו של דבר, הפוקוס יעבור לצמיחה המתונה במזרח הרחוק ולאפשרות כי רווחי החברות ישתפרו", ציין הבוקר Hirokazu Yuihama, אסטרטג ב-Daiwa Securities.

[לפורטל הפיננסי][לבורסות בעולם]