עלות מסיבת הפרידה לסטנלי פישר: 100 אלף שקל; מי יגיע?

בין היתר, נגיד הבנק המרכזי האירופי ושר האוצר לשעבר של ארה"ב יגיעו לארץ להיפרד מפישר ■ הכנס ייערך באולם שפרינגלר במוזיאון ישראל ■ בנק ישראל: לא מדובר ב"כנס של פישר" אלא בכנס מקצועי לכל דבר ועניין

נגיד הבנק המרכזי האירופי, מריו דראגי, יגיע לישראל ב-18 ביוני כאורח כבוד בכנס מיוחד שמארגן בנק ישראל לכבוד פרישתו של הנגיד היוצא, סטנלי פישר, כך נודע ל"גלובס".

הכנס, שייערך באולם שפרינגלר במוזיאון ישראל, יעלה כ-100 אלף שקל שימומנו מקופת הבנק, כך נמסר מבנק ישראל.

עוד בין האורחים שצפויים להגיע לאירוע הראוותני: לארי סאמרס, ששימש כשר האוצר של ארה''ב תחת ביל קלינטון והיה היועץ הכלכלי של הנשיא ברק אובמה; נגיד הבנק של אירלנד, פטריק הונוהאן; נגיד הבנק של צ'ילה, רודריגו ורגארה; פרופ' יעקב פרנקל, יו"ר ג'יי. פי מורגן ונגיד בנק ישראל לשעבר; ופרופ' מייקל וודפורד, מבכירי הכלכלנים בתחום המוניטארי.

מבנק ישראל נמסר שלא מדובר ב"כנס של פישר", אלא בכנס מקצועי לכל דבר ועניין בו צפויים להשתתף כלכלנים בכירים. "מדובר בכבוד גדול למשק הישראלי", נמסר עוד מהבנק. עם זאת, בהזמנת הכנס נכתב כי מדובר בכנס פרידה לכבוד הנגיד הישראלי.

מי שצפויה לפתוח את הכנס היא לא אחרת מקרנית פלוג, המשנה לנגיד, והמועמדת של פישר להחליף אותו בתפקיד. כל שאר הפאנליסטים הישראלים בכנס הם חברי הוועדה המוניטארית או חברי הנהלת הבנק. בעוד חודש צפוי פישר לעזוב את הארץ, כאשר זהותו של הנגיד הבא טרם נקבעה.

נציין כי ב-23 ביוני יתקיים אירוע נוסף בעלות של כ-300 אלף שקל אליו צפויים להגיע מאות מוזמנים.