"מנהלי הבנקים לוקחים שכר אסטרונומי ושוכחים מתפקידם"

כך מציינת היום פרופ' אליס ברזיס, ראש מרכז אהרון מאיר לחקר הבנקאות באוניברסיטת בר-אילן, לאחר פרסום הדוחות הכספיים של הבנקים בישראל היום

"הבעיה בשנים האחרונות היא שתוצאות הבנקים בישראל לא יכולות לשמש כברומטר לצמיחה. בזמן שכולם דרוכים בבורסה כדי לראות כיצד ישפיע מבול הדוחות הכספיים, אנחנו שוכחים להסתכל על התמונה הגדולה".

כך מציינת היום (ה') פרופ' אליס ברזיס, ראש מרכז אהרון מאיר לחקר הבנקאות באוניברסיטת בר-אילן, בהתייחס לעונת הדוחות לרבעון הראשון של 2013, בבורסה בתל-אביב, ופרסום הדוחות הכספיים של הבנקים הגדולים הבוקר.

"הבנקים, שהעמידו מיליארדי שקלים לחברות הענק ולטייקונים, עשו זאת ללא בטחונות מתאימים, וזאת בניגוד מוחלט להקשחת המדיניות שלהם מול העסקים הקטנים והבינוניים", ציינה ברזיס. "מלבד העובדה שמדובר בהתנהגות חסרת אחריות, מדיניות האשראי היא אלמנט חיוני לצמיחה של המשק.

"למרות, ואולי בגלל השכר האסטרונומי שמנהלי הבנקים לוקחים לעצמם, הם שוכחים מה צריכה להיות תרומתם לכלכלה. נותר רק לקוות שיכנסו לזירה זו שחקנים חדשים. על אף שהסבירות לכניסת חברה חדשה מחו"ל אינה מעוררת תקווה, עדיין קיים סיכוי לבנק אינטרנטי".