אי.די.בי: נוחי דנקנר יציג בקרוב מתווה חדש להסדר חוב; הערת "עסק חי" בדוחות אי.די.בי פתוח

אדוארדו אלשטיין יזרים, בכפוף להסדר חוב, כ-280 מיליון ש' ■ בנוסף, אלשטיין יעביר בימים הקרובים 50 מיליון דולר לחשבון הבנק של הקבוצה ■ דנקנר אמור להציג בקרוב הצעה להסדר חוב שיכלול הזרמה מיידית נוספת של מאות מ' ש'

אי.די.בי אחזקות ואי.די.בי פתוח שבשליטת נוחי דנקנר, פירסמו הערב (ו') את התוצאות הכספיות לרבעון הראשון של השנה, והן שופכות תמונה מורכבת על מצבו של הקונצרן של דנקנר על רקע המגעים להסדר חוב בחברה ומאבקי השליטה מול נציגות מחזיקי האג"ח. הדוחות התפרסמו, בצעד חריג, סמוך לחצות.

בדוחות של אי.די.בי פתוח נכללת הערת "עסק חי", עקב הסדר החוב המתהווה בחברה, אשר עד למועד אישור הדוחות הכספיים עדיין תלוי ועומד. עם זאת, מהחברה נמסר כי "דירקטוריון החברה דן בנושא וקבע חד משמעית כי החברה כשרת פירעון וכי יש ביכולתה לשרת את התחייבויותיה כסדרן ובמועדן ובכוונתה לעשות כן".

לאי.די.בי אחזקות, נזכיר, קיימת הערת "עסק" חי כבר משנה שעברה.

גורם בכיר באי.די.בי מסר ל"גלובס" כי "דירקטוריון אי.די.בי ישב שעות רבות, ומרבית הדירקטורים זועמים על כך שהתרגיל של הנציגויות שנעשה לפני שבוע אילץ מבחינה טכנית רישום הערת עסק חי. זאת, כאשר ברור לכל שהחברה והקבוצה כולה רק נעשו יותר ויותר חזקים בתקופה האחרונה.

אותו גורם הדגיש שהדירקטוריון ציין פה אחד שהחברה היא סולבנטית לכל ההתחייבויות, שנתיים קדימה, ו"אין לה שום בעיה של חדלות פרעון". הגורם ביקש למסור כי "מדובר בבשורה לקבוצה". ככל הנראה תוך יממה יוגש על ידי הקבוצה מתווה חדש להסדר חוב למחזיקי האג"ח, "שיהיה טוב בהרבה מהמתווה של הנציגויות", כך נמסר.

מבחינת הרבעון הראשון, אי.די.בי אחזקות סיימה את הרבעון ברווח נקי של 130 מיליון שקל בהשוואה לרווח נקי בסך של 315 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד, ולהפסד בסך של 947 מיליון שקל בשנת 2012.

אי.די.בי פתוח סיימה את הרבעון הראשון ברווח נקי של 159 מיליון שקל, בהשוואה לרווח נקי בסך של 342 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד ולהפסד בסך של 733 מיליון שקל בשנת 2012.

אלשטיין יגדיל ההשקעה הפוטנציאלית

מלבד זאת נמסר כי דנקנר שב היום מניו יורק לאחר "שלושה ימים של פגישות אינטנסיביות ומוצלחות עם אלשטיין". אי.די.בי אחזקות אמורה לפרסם בקרוב הצעה חדשה, משודרגת ומשופרת למחזיקי האג"ח שלה, "הצעה אשר ערכה הכלכלי יהיה גדול בהרבה מזה של הצעת נציגות אי.די.בי פיתוח והיא תכלול בין היתר הזרמה מיידית נוספת של מאות מיליוני שקלים במזומן", כך נמסר.

עוד הודיעה קבוצת אי.די.בי על חתימת הסכם ההשקעה של קבוצת אדוארדו אלשטיין, במסגרתו תשקיע קבוצת אלשטיין כ-75 מיליון דולר ישירות באי.די.בי אחזקות ותיכנס לשליטה משותפת באי.די.בי לצידו של נוחי דנקנר. בין אלשטיין לבין דנקנר נחתם הסכם בעלי מניות, במסגרתו הוסכם, בין היתר, כי אדוארדו אלשטיין ימונה לסגן יו"ר קבוצת אי.די.בי.

עסקת אלשטיין, אשר כפופה להשלמת הסדר החוב באי.די.בי אחזקות, מסתכמת בהשקעה של כ-100 מיליון דולר, אשר כ-25 מיליון דולר מתוכם הושקעו בגנדן בספטמבר 2012 והיתרה בסך של כ-75 מיליון דולר תושקע ישירות באחזקות עם השלמת ההסדר. העסקה החדשה מגדילה את סכום ההשקעה הישירה באי.די.בי אחזקות מ-57 מיליון דולר (כ-210 מיליון שקל) ל-75 מיליון דולר (כ-280 מיליון שקל).

עם חתימת העסקה הודיע אלשטיין כי יעביר בימים הקרובים סך של כ-50 מיליון דולר לחשבון בנק הפועלים בניו-יורק. הסכום האמור מיועד לשמש על חשבון ביצוע הזרמה לבעלי האג"ח של אי.די.בי אחזקות במסגרת הסדר החוב באי.די.בי אחזקות לכשייחתם.

אלשטיין אמר כי "אני שמח מאוד על ההסכם שהקבוצה בראשותי חתמה היום עם נוחי דנקנר לכניסה לשותפות בחברה חשובה כמו קבוצת IDB. לאחר שעשינו מאמצים מקסימליים לביצוע העסקה, ההחלטה הסופית תהיה שייכת לבעלי החוב של IDB אחזקות ולבית המשפט".

דנקנר אמר כי "אני שמח על הצטרפותו של חברי אדוארדו אלשטיין כשותף בקבוצת IDB ומשוכנע שאנו בונים שותפות עסקית ארוכת טווח שתשרת את המשק והכלכלה בישראל. אנו נציע בהקדם מתווה משופר ועדיף לבעלי החוב של IDB אחזקות מתוך מטרה להביא להשלמתו המהירה של ההסדר ולייצובה המיידי של הקבוצה".