כוח לעובדים הכריז: הפכנו לארגון היציג של עובדי הוט

הארגון הצעיר טוען כי איגד מעל 1,200 עובדים בהוט ■ במקביל הכריז על סכסוך עבודה שיאפשר לו בתוך כשבועיים לשבש את פעילות החברה עד לשביתה מלאה

האם העבודה המאורגנת תהפוך בקרוב לנחלת שוק התקשורת כולו? ארגון "כוח לעובדים" הודיע היום (א') באופן רשמי להנהלת חברת הוט כי צירף לשורותיו מעל 1,200 עובדים בחברה, ובכך הפך לארגון היציג של עובדי החברה, על כל המשתמע מכך.

במקביל, הארגון הכריז על סכסוך עבודה שיאפשר לו בתוך כשבועיים לשבש את פעילות החברה עד כדי שביתה מלאה, זאת במחאה על התנכלות לכאורה לאנשי ועד והאצת המהלכים למיקור חוץ.

התאגדות העובדים בהוט מצטרפת להתאגדות בחברת פלאפון, שנמצאת כבר בשלב של משא-ומתן מתקדם לקראת חתימה על הסכם קיבוצי, ולהתאגדות של עובדי סלקום שטוענים מצידם לקשיים שמערימה לכאורה ההנהלה. בבזק העובדים מאורגנים עוד מראשית דרכה של החברה, ורק בפרטנר ובמפעילות הסלולר החדשות לא ידוע על התארגנות לפי שעה.

עובדי הוט כבר ניסו להתאגד בעבר, פעם באמצעות ההסתדרות הלאומית ופעם באמצעות ההסתדרות הכללית, אולם בשני המקרים היו אלה בעיקר הטכנאים שלקחו חלק במהלך שבסופו של דבר נכשל.

כעת, טוענים בארגון "כוח לעובדים", התנאים שונים לחלוטין: "הפעם העובדים הבינו מה עומד על הכף, וזה הניסיונות להפוך את כולנו לעובדי קבלן בכל מחיר".

נזכיר כי הוט החלה לאחרונה במהלך מואץ לסגירת חלק ממוקדי השירות הטכניים והעברתם לידי חברות קבלן חיצוניות. ב"כוח לעובדים" טענו כי העובדים התבקשו לחתום בתוך שעות ספורות בלבד על חוזים חדשים שמעבירים אותם לחברות החדשות, מבלי שהם רשאים להוציא את החוזים להתייעצות מחוץ למתקני החברה.

ביום רביעי האחרון הסכימה הנהלת הוט, בחסות בית הדין האזורי לעבודה בתל-אביב, להעניק לעובדים שהות של שבוע עד לקבלת החלטה באם לעבור לחברת הקבלן או להישאר בהוט (ללא ביטחון באשר לעתידם), כאשר עובדים שכבר חתמו על החוזים החדשים רשאים להתחרט.

ההכרזה על סכסוך עבודה בהוט נעשית לא רק כדי לבלום את המהלך למיקור חוץ, אלא גם כדי להיאבק במה שמכנים בכוח לעובדים התנכלויות לאנשי ועד, מצד חוקרים פרטיים ששכרה לכאורה הנהלת החברה.

נתן קביליס, עובד בהוט, סיפר בהודעה שמסר היום הארגון: "התקשרו לאחותי בת ה-14 ושאלו אותה אם אני משתמש בסמים. גם למאבק נגד התארגנות עובדים חייבים להיות קווים אדומים".

מחברת הוט נמסר בתגובה: "לא התקבלה במשרדי החברה הודעה על הגעה ליציגות. החברה קיבלה הודעה על סכסוך עבודה. אנו מצפים מכוח לעובדים לכבד את החלטת בית הדין ולהימנע משיבוש מהלך העבודה".

בעניין השימוש לכאורה בחוקרים פרטיים ואיומים נמסר מהוט: "מיותר לציין כי לא היה ולא נברא, וראוי היה שלא נאמר מעולם".

קפיצת מדרגה לארגון הצעיר

ההכרזה של "כוח לעובדים" על היותו ארגון יציג בחברת התקשורת הוט, ובמיוחד אם החברה תכיר בסופו של יום ביציגות הזו, היא בבחינת קפיצת מדרגה משמעותית לארגון הצעיר שקם לפני 5 שנים בלבד.

הארגון מייצג כיום, בין היתר, את עובדי מפעל חיפה כימיקלים צפון ואת סגל המנחים והמרכזים באוניברסיטה הפתוחה, אולם ייצוג עובדים של חברת תקשורת גדולה נחשב להישג משמעותי.

"כוח לעובדים" נתפס בעיקר כמי שעורר את ההסתדרות לארגן באופן אקטיבי עשרות מקומות עבודה בשנים האחרונות.

מהוט נמסר בתגובה: "לא התקבלה במשרדי החברה הודעה על הגעה לייציגות. החברה קיבלה הודעה על סכסוך עבודה. אנו מצפים מכח לעובדים לכבד את החלטת בית הדין ולהימנע משיבוש מהלך העבודה. באשר לטענות על חוקרים פרטיים ואיומים, מיותר לציין כי לא היה ולא נברא וראוי היה שלא נאמר מעולם".