מנהל לשעבר במיקרוסופט מקים רשת חנויות למכירת מריחואנה

ג'יימן שיבלי ייבא את הקנאביס ממקסיקו: "זהו שוק ענק שמחפש מותג"

מנהל לשעבר במיקרוסופט מתכנן ליצור את מותג המריחואנה הלאומי האמריקאי הראשון באמצעות קנאביס שהוא מקווה לייבא באופן חוקי ממקסיקו. ג'יימן שיבלי, לשעבר מנהל אסטרטגיה תאגידית במיקרוסופט, הודיע כי ישיק את העסק החדש שלו באמצעות רכישת בתי מרקחת שמוכרים קנאביס לשימוש רפואי בשלוש מדינות בארה"ב.

שיבלי אמר שהעסק, שיפעל מסיאטל, יהפוך למותג המוביל בתחום הקנאביס לשימוש בידורי ורפואי, ממש כפי שסטארבקס הפכה למותג המוביל בתחום הקפה. שיבלי בן ה-45, שעזב את מיקרוסופט ב-2009 לאחר שש שנות עבודה בחברה, אמר שהוא מבקש לגייס הון בסך 10 מיליון דולר ממשקיעים.

החוק הפדרלי בארה"ב אוסר על שימוש, מכירה והחזקה של מריחואנה, אך שתי מדינות, וושינגטון וקולורדו, חוקקו חוקים שמתירים שימוש בידורי במריחואנה, ו-18 מדינות - כולל שתי המדינות הללו - מתירות שימוש רפואי בסם.

"מדובר בשוק ענק שמחפש מותג", אמר שיבלי, בהתייחסו לתעשיית המריחואנה. "אנחנו נהיה מרוצים אם נצליח לכבוש 40% מהשוק העולמי".

דוח שפרסם האו"ם ב-2005 אמד את סחר המריחואנה העולמי ב-142 מיליארד דולר.

במסיבת עיתונאים שנערכה ביום ה' באזור העסקים של סיאטל התווה שיבלי את תוכניותיו ואת חזונו לעתיד שבו תיובא מריחואנה ממקסיקו. לצדו הופיע נשיא מקסיקו לשעבר, ויצ'נטה פוקס, מכר ותיק של שיבלי, שתומך בדה-קרימינליזציה של המריחואנה. פוקס אמר שהוא משתתף באירוע כדי להביע את תמיכתו בחברה של שיבלי, אך ציין שאין לו שום החזקה בחברה.

שיבלי אמר לרויטרס שהוא מקווה שפוקס ישמש כיועץ לחברה שלו, ששמה "דייגו פליסר" לזכר אבי-סבו של שיבלי, שגידל קנאביס.