ביהמ"ש: זיסר יגיש התייחסות למצבו הבריאותי תוך 3 ימים

לטענת מחזיקי האג"ח, "קיימת חרושת שמועות כי מצבו הבריאותי של מוטי זיסר רופף, וספק רב אם יהיה ביכולתו להשקיע את מירב מרצו בניהול אלביט הדמיה"

שופט בית המשפט המחוזי איתן אורנשטיין קבע היום (ב') כי בעל השליטה באלביט הדמיה, מוטי זיסר, יגיש לבית המשפט "תצהיר התומך בתגובתו בו יתייחס בין היתר למצבו הבריאותי, לרבות התפקודי ושייתמך בתיעוד רפואי עדכני."

בשלב זה קבע אורנשטיין כי התיעוד הרפואי יימסר לעיני בית המשפט בלבד, כאשר זיסר חויב לעשות כן עד יום חמישי הקרוב.

נזכיר כי בעקבות חרושת שמועות לגבי מצבו הבריאותי של זיסר, החליטו מחזיקי אג"ח ב' של החברה לשים את הדברים על השולחן. עו"ד תומר ברם, ממשרד ברם-סלוקי, בא-כוח מחזיקי האג"ח, הגיש ביום חמישי האחרון לבית המשפט המחוזי בתל-אביב בקשה לחייב את זיסר להציג הצהרת כשירות בריאותית.

נוסף על כך נדרש זיסר להצטרף כצד להליך ההסדר שנעשה לאחרונה בין הקרנות הזרות יורק ו-DK פרטנרס לבין החברה (בדומה לבקשת מחזיקי האג"ח של דלק נדל"ן בעבר מיצחק תשובה להתחייב אישית, ולא להסתתר מאחורי חברות שונות).

אלביט הדמיה , שעוסקת בעיקר בייזום נדל"ן במזרח אירופה ובהודו, נקלעה למשבר תזרימי חמור, והיא אינה מסוגלת לשלם את חובותיה למחזיקי האג"ח (כ-2.5 מיליארד שקל) ולבנקים בישראל ובחו"ל.

בחודש שעבר פנתה החברה ביחד עם הקרנות הזרות (שרכשו 35% מהאג"ח) לבית המשפט, בבקשה לאשר הסדר חוב שלפיו ימירו מחזיקי האג"ח את החוב כלפיהם (למעט 300 מיליון שקל) ל-86% ממניות החברה, ויהפכו לבעלי השליטה בה. מנגד הציעה נציגות האג"ח המקומית הסדר חוב אחר.

בבקשה שהוגשה לבעצ המשפט לפני כשבוע נטען לגבי זיסר, ולגבי יכולתו לנהל את החברה אם יאושר המתווה שהוצע על-ידי בית המשפט, כי נכון יהיה להורות לו להגיש הצהרת בריאות: "נכון לתאריך הגשת בקשה זו, קיימת עננת אי-ודאות כבדה בדבר מצבו הבריאותי של זיסר ויכולתו לנהל את החברה. קיימת חרושת שמועות כי מצבו הבריאותי רופף, וספק רב אם יהיה ביכולתו להשקיע את מרב מרצו ויכולותיו להמשך ניהול חברה, על שלל עסקיה הבינלאומיים".