וול סטריט ננעלה בעליות שערים, מלאנוקס ירדה ב-4.2%

נתוני הייצור של ה-ISM לחודש מאי הציגו את הקריאה הנמוכה ביותר מאז יוני 2009 ■ הוצאות הבנייה עלו ב-0.4%, פחות מהצפוי ■ אנליסט: "יש המון סימני האטה, אבל אי אפשר לדעת איך זה משפיע על השוק כי ה'פד' מעוות הכל"

המסחר בוול סטריט ננעל היום (ב') בעליות שערים, למרות נתוני מאקרו שליליים בעיקרם, ולאחר עוד יום של ירידה חדה במדד הניקיי בטוקיו.

"יש המון סימני האטה בכלכלה, אבל אי אפשר לדעת איך זה משפיע על השוק כי ה'פד' מעוות הכל", אומר ג'ו סאלוצי מחברת Themis Trading. "משקיעים צריכים להזהר - הטיעון השורי מתחיל להחלש ומדובר בשוק חסר תקדים. הראלי הזה לא בנוי על צמיחה אורגנית".

סאם סטובל, אסטרטג המניות הראשי בחברת S&P Capital IQ טוען כי לאחר 7 חודשים של ראלי, במהלכם השווקים טיפסו בכ-23% כולם מצפים לכך שהמשקיעים יקחו קצת אוויר. "אם נראה את גל הירידות, שיגיע לבסוף, סביר להניח שיהיה מדובר בנסיגה זמנית (כלומר בירידה של עד כ-10%) ולא בתיקון (המאופיין בירידות של 10%-20%) או בשוק דובי חדש" (ירידות של כ-20% ומעלה). סטובל הוסיף ואמר כי "אני חושב שהמשקיעים שוכחים שהיו לנו נסיגות בשווקים בכל שנה מאז מלחמת העולם השנייה בעוד שתיקון הופיע אחת ל-3 שנים בממוצע, כך שירידה של 5%-20% היא לא דבר חריג".

מאקרו: התכווצות בסקטור הייצור

סקר ה-PMI הציג קריאה של 52.3 נקודות, לעומת הנתון הראשוני שפורסם מוקדם יותר החודש ועמד על 51.9 נקודות. אנליסטים ציפו לנתון של לכל היותר 52 נקודות. מהסקר עולה כי במאי נרשמה עלייה מתונה בתוצרת ובהזמנות החדשות ועלייה חלשה ביותר של שיעור התעסוקה.

בנוסף פורסמו היום נתוני הייצור של ה-ISM לחודש מאי, שהציגו קריאה של 49 נקודות, לעומת 50.7 נקודות באפריל. מדובר בהתכווצות הראשונה בנתוני הייצור מאז נובמבר, והקריאה הנמוכה ביותר מאז יוני 2009. הצפי היה לעלייה לרמה של 51 נקודות.

לבסוף פורסמו היום נתוני הוצאות הבנייה, שעלו באפריל ב-0.4%, לסך שנתי של 860.8 מיליארד דולר. הצפי היה לעלייה בקצב של 1%.

מלאנוקס צנחה

מניית מלאנוקס רשמה ירידה חדה וסגרה בכך את פער הארביטראז' מול תל-אביב. לאחר שחברת מלאנוקס הודיעה במפתיע על מחיקת המניה מהמסחר בבורסה בת"א, מחלקת המחקר של בנק ההשקעות UBS החליטה לחתוך את ההמלצה על מניית החברה ל"נייטרלי" לעומת המלצה קודמת של "קנייה". בבנק ההשקעות הורידו גם את מחיר היעד למניה ל-57 דולר, ב-12 החודשים הקרובים, לעומת מחיר יעד קודם של 68 דולר.

לאחר סיום המסחר צפויה חברת ורינט לפרסם את תוצאותיה. האנליסטים מצפים לרווח של 52 סנט למניה ברבעון האחרון.