נציגות אג"ח אי.די.בי אחזקות תדחה את הצעת דנקנר

ל"גלובס" נודע, כי נציגות אג"ח אי.די.בי אחזקות מתמחרת בערכים כלכליים את ההצעה של דנקנר כזו העומדת על כ-970 מיליון שקל, חבילה פחות טובה מזו שהציע להם דנקנר במארס האחרון, שאותה תמחרו ב-1.04 מיליארד שקל

נציגות האג"ח של אי.די.בי אחזקות צפויה ככל הנראה לדחות את ההצעה שהגיש לה במוצ"ש נוחי דנקנר, בעל השליטה בחברה. בכך מחזקת הנציגות בהובלת עוזי דנינו מבית ההשקעות אקסלנס, יואב ערמוני מקרן הפנסיה גילעד ויוני שר מטעם מחזיקי האג"ח של חברת הביטוח הראל, את הסכם החוב המשותף עליו חתמה לפני יותר משבוע עם נציגות אג"ח אי.די.בי פתוח שעיקרו - לקיחת השליטה מידיו של נוחי דנקנר.

במהלך היום הצביעו מחזיקי אג"ח אי.די.בי אחזקות על המתווה להסדר החוב המשותף, ונכון לשעות אלו מסתמן כי רוב המוסדיים הצביעו בעד ההסדר המשותף. במהלך הערב צפויות להתפרסם תוצאות ההצבעה. נציין כי מדובר על הצבעה שאינה מחייבת (הצבעה אינדיקטיבית), וכי מטרת האסיפה שקדמה לה בשבוע שעבר הייתה השמעת עמדת המחזיקים.

מאז הטיל דנקנר את הפצצה שלו במוצ"ש האחרון, כאשר הציע למחזיקי אג"ח אי.די.בי אחזקות מתווה משופר להסדר חוב, ערכו הנציגויות ביחד ולחוד ישיבות בנושא, זאת בליווי אייל גבאי, המומחה הכלכלי מטעם בית המשפט בחברה.

ל"גלובס" נודע נציגות אג"ח אי.די.בי אחזקות מתמחרת בערכים כלכליים את ההצעה של דנקנר, לפיה יקבלו מחזיקי האג"ח במועד חתימת ההסדר 540 מיליון שקל (375 מיליון שקל יוזרמו ע"י בעלי המניות ו-165 מיליון שקל ישולמו מתוך קופת החברה), ככזו העומדת על כ-970 מיליון שקל, חבילה פחות טובה מזו שהציע להם דנקנר רק בחודש מארס האחרון שאותה תמחרו בשווי של 1.04 מיליארד שקל.

לטענתם קיימים שני אלמנטים משמעותיים בהצעה שהופכים אותה באחת ללא כדאית עבורם, הראשון הוא אי הוודאות שעדיין קיימת לגבי השקעתו של אלשטיין, אשר טרם הזרים כספים לחשבון נאמנות של החברה, והשני הוא הערת עסק חי לחברה הבת - אי.די.בי פתוח אשר מעלה חשש לגבי יכולתה של החברה לעמוד בהתחייבויותיה.

ביום חמישי הקרוב צפויים הצדדים להיפגש שוב באולמו של שופט ביהמ"ש המחוזי בת"א - איתן אורנשטיין, לדון בבקשת הסדר החוב שמבקשת לכפות נציגות אג"ח אי.די.בי פתוח על החברה, כאשר ברקע עומד התשלום הבא של הגדול של החברה 750 מיליון שקל לנושיה, הבנקים ומחזיקי האג"ח.