אמריקה ישראל רכשה מא. לוי קרקע ברמת גן להקמת 72 דירות ב-42.5 מיליון שקל

חברת אמריקה ישראל להשקעות, שבשליטת שמשון הראל פיני כהן, חתמה לאחרונה על עסקה לרכישת מגרש בשכונת נווה יהושע במזרח רמת גן תמורת 42.5 מיליון שקל. המגרש, הכולל 3 דונם, נרכש מחברת א. לוי הפועלת בתקופה זו למימוש נכסים שונים בבעלותה, וזאת במטרה לפרוע חובות שטרם שולמו למחזיקי אגרות החוב של החברה. על המגרש, הממוקם בין הרחובות נווה יהושע, ארנון וכנרת, תקים אמריקה ישראל מגדל מגורים בן 25 קומות ו-72 דירות. מחיר העסקה משקף סכום של 590 אלף שקל עבור מרכיב הקרקע לדירה. היקף ההכנסות הצפוי ממכירת הדירות בפרויקט עומד על כ-165 מיליון שקל.

הפרויקט, שצפוי לצאת לשיווק במהלך 2013, יכלול דירות בנות 4-5 חדרים, לופטים ופנטהאוזים, וכן חניה תת קרקעית. מחירה של דירת 4 חדרים בשטח 100 מ"ר עם מרפסת של 14 מ"ר צפוי להתחיל ב-1.89 מיליון שקל, מחיר דירת 5 חדרים בשטח של 120 מ"ר עם מרפסת יחל ב-2.14 מיליון שקל.

משנה למנכ"ל אמריקה ישראל, דרור תורן, אישר את פרטי העסקה ומסר כי "החברה החלה בתכנון המפורט של הבניין בימים האחרונים וצפויה לסיים אותו בחודשים הקרובים. אנחנו מאמינים ברמת גן בכלל ובשכונת נווה יהושע בפרט, מאחר שמדובר בשכונה ותיקה בעיר שעוברת תהליך התחדשות מואץ בשנים האחרונות".

כזכור, לאחרונה הודיעה החברה על שתי עסקאות נדל"ן גדולות בשיתוף עם חברת הרכב אלדן, האחת להקמת מתחם המשלב שטחי מסחר, תעסוקה ומשרדים באזור התעשייה של לוד בהיקף השקעה הנאמד בכ-600 מיליון שקל. במקביל, יקימו החברות מגדל למגורים ותעסוקה בן 25 קומות בקרן הרחובות הרכבת, לבנדה וראש פינה בדרום תל אביב, בהיקף השקעה כולל של כ-40 מיליון שקל. בנוסף, מתכננת החברה פרויקט פינוי גדול ענק בבת ים בשיתוף עם היזם עמוס לוזון, שבמסגרתו יפנו 420 דירות קיימות ויקימו כ-2,000 יחידות דיור חדשות. כמו כן החברה שותפה בפרויקט המתוכנן להיבנות בקרוב במתחם "סמינר הקיבוצים" שבצפון הישן של תל אביב.