עוד אקזיט מוצלח לדוידי: תשואה של 150% לפימי בגניגר

רוב מניות פימי ביצרנית יריעות הפלסטיק נמכרו לדיסקונט שוקי הון בתמורה ל-31.3 מיליון שקל

קרן פימי, שאותה מנהל ישי דוידי, ביצעה בסוף השבוע האחרון שני מימושים - בחברה הקיבוצית גניגר, שמייצרת יריעות פלסטיק לחקלאות ולתעשייה, מכרה פימי את כל מניותיה לדיסקונט שוקי הון; ובחברת סחר המתכות סקופ, מכרה הקרן כשליש מהחזקתה למייסד החברה ומנהלה, שמואל שילה.

את ההשקעה הראשונית בגניגר ביצעה קרן הפרייבט אקוויטי בשנת 2005, אז רכשה כ-14.5% מההון בהשקעה של 12.2 מיליון שקל. מי שעוד השתתפה בגיוס היא קרן שמרוק, אשר רכשה נתח דומה באותו הסכום. שנה לאחר השקעת הקרנות הונפקה גניגר בבורסה המקומית לפי שווי של 90 מיליון שקל.

במשבר הפיננסי של שנת 2008-2009 איבדה גניגר חלק ניכר משוויה. קרן שמרוק, אשר רצתה לצאת מההשקעה, מכרה לפימי את מניותיה בשווי נמוך מזה שלפיו הונפקה החברה, ואף בהנחה ממחיר השוק באותה העת. פימי רכשה את מניות שמרוק ב-10.1 מיליון שקל, כך שסך ההשקעה שלה בגניגר נאמד ב-22.3 מיליון שקל.

בשנה האחרונה ביצעה גניגר מהלך אסטרטגי ורכשה את פעילות המסכים והרשתות של חברת פולישק, שנקלעה לקשיים, בכ-24 מיליון שקל. את שנת 2012 סיימה גניגר עם הכנסות של 693 מיליון שקל - עלייה של כ-7% לעומת שנת 2011 - וברווח נקי של 26.5 מיליון שקל - עלייה של 355% בהשוואה ל-2011.

כתוצאה מהשיפור בתוצאות, מנייתה של גניגר הכפילה את ערכה מאז ספטמבר אשתקד, ועבור פימי זו הייתה הזדמנות לממש את השקעתה. בחודש פברואר מכרה פימי 11.4% מהון המניות של גניגר שהיה ברשותה להפניקס ולגופים מוסדיים בתמורה ל-16.5 מיליון שקל. בשבוע שעבר, עם פרסום תוצאות הרבעון הראשון, דיווחה פימי כי מכרה את יתרת מניותיה (17.3% מההון) לדיסקונט שוקי הון בתמורה ל-31.3 מיליון שקל. המחיר בעסקה נקבע על 12 שקל למניה, כ-5% מתחת למחיר השוק באותה עת.

בצירוף הסכום שקיבלה מדיבידנדים שחילקה גניגר מאז ההנפקה, הסתכמה התמורה הכוללת של ההשקעה של פימי בכ-55 מיליון שקל, המשקפת תשואה של כ-150%.

דיסקונט שוקי הון (דש"ה), שבניהולו של מעוז פרנקו, היא חברת בת של דיסקונט, אשר אחראית בין היתר על ההשקעות הריאליות של הבנק (בדומה ללאומי פרטנרס של בנק לאומי), בנקאות להשקעות, ופעילות חיתום והנפקות. בין ההשקעות של דש"ה ניתן למצוא גם השקעות בקרנות השקעה, והיא נחשבת לאחת המשקיעות הגדולות בקרנות של פימי מאז הקמתן.

פרנקו אמר ל"גלובס" כי "אנחנו מחפשים חברות יציבות ורווחיות בתחומי הכלכלה הישנה, עם מדיניות חלוקת דיבידנד. במסגרת ההשקעות הריאליות בנינו גם תיק של השקעות פיננסיות-ריאליות בחברות ציבוריות, ובהן אנחנו רוכשים נתח קטן לאחר בדיקה". בין החברות שבהן משקיעה דש"ה נמצאות בזק, אבגול וארד.

עסקה זו מצטרפת לשתי עסקאות נוספות שביצעה דש"ה לאחרונה - רכישה של 10.4% ברשת הדראגסטור סופר-פארם, והשקעה בהיקף של כ-14 מיליון שקל בגוף שהקימה קרן ויולה אשר רכש את השליטה בחברת גאון החזקות.

מימשה בסקופ בפרמיה של 25%

חברה נוספת שבה ניצלה פימי עלייה במניה בתקופה האחרונה היא יצרנית המתכות סקופ, שבה השקיעה לראשונה בשנת 2006. סקופ דיווחה לפני חודש על רבעון ראשון חזק במיוחד, שבו יותר מהכפילה את הרווח הנקי שלה, שעמד על 14 מיליון שקל. הזינוק ברווח בא לידי ביטוי גם בזינוק במניה, ומייסד החברה ויו"ר הדירקטוריון שלה, שמואל שילה, הביע עניין להגדיל את החזקתו בחברה.

שילה רכש מפימי כ-9% מההון במחיר של 46 שקל למניה, המהווה פרמיה של כ-25% לעומת המחיר שבו נסחרה טרם העסקה, ובתמורה כוללת של 45 מיליון שקל. לאחר הרכישה עלה שילה להחזקה של 44.99% מהון המניות של החברה - המקסימום המותר בחוק ללא צורך בהגשת הצעת רכש לכלל בעלי המניות. פימי, שמימשה חלק מההשקעה ברווח של כ-50%, נותרה עם החזקה של 21.4% מהון החברה, ששוויה בשוק נאמד היום בכ-90 מיליון שקל.

שני המימושים האחרונים של פימי מתווספים למימושים קודמים שביצעה קרן הפרייבט אקוויטי בשנתיים האחרונות, בין היתר בחברות ריטליקס, אלון USA וסולבר. סך הרווח שנבע לפימי ממימושי השקעות בשנתיים האחרונות נאמד בכמיליארד שקל.

האירועים האחרונים בקרן פימי
 האירועים האחרונים בקרן פימי