מים פושרים: פעילות חברת מי עדן תימכר בזול

החברה הודיעה על מו"מ למכירת פעילות המים והקפה בשווי נמוך משוויה הנוכחי‏

‎‎בתחילת השנה דיווחה מי עדן , שבשליטת משפחת נפתלי, על כך ששכרה את בית ההשקעות האמריקני סיטיגרופ, על מנת לבחון אפשרויות להכנסת שותף לפעילותה העסקית בתחומי המים והקפה או למכירה של כלל הפעילות.

הדיווח הזה הוביל לעלייה בשער המניה של מי עדן, שטיפסה מאז ועד אתמול (א') בכ-26%, בין היתר על רקע ציפייה של השוק כי מכירת הפעילות תתבצע במחיר גבוה ביחס למחיר בשוק.

זאת לאור ההצלחה של רוני נפתלי להכניס משקיעים לחברה לפי שוויים גבוהים בעבר: בעשור הקודם מכרו האחים לבית נפתלי מניות של החברה במאות מיליוני שקלים לקונצרנן הענק דנונה, לפי שווי חברה של 2 מיליארד שקל; ב-2007 פורקה השותפות עם מי עדן, ותחת זאת נכנסה להשקעה בחברה קרן הפרייבט אקוויטי האמריקנית ‏Och-Ziff‏, אשר רכשה 28% ממניות החברה-הבת שבה מרוכזת הפעילות, לפי שווי של כ-220 מיליון אירו.

‏אך הפעם נכונה למשקיעים אכזבה. בדוח הרבעוני שפרסמה החברה בסוף השבוע היא ציינה כי "בשלב זה החברה ועדן הולנד מתרכזות באפשרות למכור את כל או את רוב פעילות עדן הולנד או החזקותיה בחברות הבנות לרוכשים פוטנציאליים. במסגרת זו מתרכזת החברה בניהול משא-ומתן עם אחד מהרוכשים הפוטנציאליים, שהציע הצעה לא מחייבת. התמורה שתתקבל בידי החברה, אם תושלם עסקת המכירה עם אותו משקיע, נמוכה משווי החברה שמשתקף נכון למועד זה מהמסחר במניותיה בבורסה".

‏המשמעות הכפולה של הדיווח

‏‎‎לדיווח של מי עדן יש משמעות כפולה: החברה החליטה למכור את הפעילות ולא להמשיך לפתח אותה בעצמה או עם שותפים, והתמורה שצפויה להיוותר מהמכירה בידי החברה הציבורית שנסחרת בארץ - לאחר החזר הלוואות לבנקים, תשלום מסים וחלוקה עם קרן ‏Och-Ziff‏ - תהיה נמוכה מהשווי בו היא נסחרת, כ-170 מיליון שקל.

‏הסיבה העיקרית להצעה הנמוכה היא שהרוכש הפוטנציאלי יידרש לבצע השקעות מהותיות שנדרשות לפיתוח פעילות הקפה שאליה נכנסה החברה לאחרונה. ההשקעות הללו יבואו לידי ביטוי בתוצאות רק בעוד שנים מספר, כך שבעתיד הקרוב הוא לא צפוי לראות רווח גדול מהרכישה.

‏תגובת המשקיעים להודעה הייתה חדה, ומניית מי עדן קרסה אתמול ב-34%, למחיר המשקף שווי של כ-108 מיליון שקל.

המשא-ומתן עם הרוכש הפוטנציאלי עדיין לא הסתיים, ולכן התמורה שתיוותר בידי החברה לאחר המכירה נותרה נעלמה מעיני המשקיעים.

‏מי עדן, שבניהולו של רענן זילברמן, סיימה את הרבעון הראשון של השנה עם הכנסות של 61.6 מיליון אירו ורווח של 1.8 מיליון אירו.

בשבוע הבא צפויה מניית מי עדן להצטרף למדדי היתר של הבורסה, בעקבות העליות במניה בתחילת השנה. ‏‎‎‏