רוביני: "שוקי המניות ימשיכו לעלות בשנתיים הקרובות"

נוריאל רוביני: "המצב היום הוא שהצמיחה עדיין לא מספיק חזקה והאינפלציה בכלל נמצאת במגמת ירידה כך שלמעשה אין לפדרל ריזרב סיבה להפסיק את הרכישות שלו"

למשקיעים בוול סטריט אין סיבה לדאגה מהפסקת תוכנית ההרחבה הכמותית של הפדרל ריזרב - זה לא יקרה בקרוב. כך סבור הפרופ' לכלכלה, נוריאל רוביני.

רוביני התראיין אמש ברשת CNBC והעריך כי הראלי האדיר בוול סטריט צפוי להימשך עוד כשנתיים. אז, הפערים האדירים בין וול סטריט ל"מיין סטריט" ישפיעו בצורה הרבה יותר משמעותית על השווקים.

"המצב היום הוא שהצמיחה עדיין לא מספיק חזקה והאינפלציה בכלל נמצאת במגמת ירידה כך שלמעשה אין לפדרל ריזרב סיבה להפסיק את הרכישות שלו", אמר רוביני.

"כשקברניטי הפדרל ריזרב יחליטו על אסטרטגיית יציאה היא תהיה בכל מקרה מאוד מאוד הדרגתית. אחרת השווקים יזדעזעו ובוול סטריט לא אוהבים תיקונים", הוא הוסיף.

רוביני זכה לכינוי "נביא הזעם" כאשר חזה את משבר הסאב-פריים של 2008. מנגד, הוא ידוע בגישתו ה"דובית" ותחזיותיו הקודרות, ומבקריו נוהגים לומר כי "הוא חוזה שבעה מכל ארבעה משברים".

לפני כחודש אמר רוביני כי שוק המניות אמנם עדיין לא במצב של "בועה", אולם אם "ראלי ענק בנכסים מסוכנים", בדומה לזה שמתקיים כעת בשוק, יימשך גם במהלך השנתיים הקרובות, הדבר יגביר מהותית את רמת הסיכון בשוק ועלול להוביל לקריסה.