מסחר מעורב בשוק המט"ח: הדולר ירד, האירו התחזק

FXCM ישראל: "בנק ישראל עומד למבחן משמעותי ומעניין יהיה לראות כיצד יפעל והאם יצליח לבלום את התחזקות השקל באמצעות תכנית הרכישות"

מסחר מעורב בשוק המט"ח: הדולר ירד היום (ג') בכ-0.3% ל-3.676 שקלים, בעוד ששערו היציג של האירו עלה ב-0.3% ל-4.8 שקלים

במחלקת המחקר של FXCM ישראל מציינים היום כי "הירידה של הדולר-שקל מושפעת לא מחוזקו של השקל אלא מחולשתו של הדולר בעולם, שנחלש עם פתיחת שבוע המסחר בצורה חדה למול מרבית המטבעות המרכזיים וזאת בעקבות נתוני ייצור ירודים שפורסמו אתמול בארצות הברית אשר הגבירו את ההערכות כי הבנק הפדראלי לא יצמצם בקרוב את ההרחבה הכמותית. הדולר מצוי בעולם במגמת עלייה ניכרת מאז תחילת פברואר, כאשר לפני כשבועיים קבע מדד הדולר שיא של כמעט שלוש שנים. כעת אנחנו מתחילים לראות סימנים של תיקון, המתבטא גם במסחר בדולר-שקל".

עוד מציינים ב-FXCM ישראל כי "המפנה במגמה של הדולר בעולם מאיים למחוק את העליות האחרונות שראינו בדולר-שקל מאז בנק ישראל הודיע במפתיע על הורדת ריבית והשקת תכנית של רכישת דולרים במטרה לבלום את התיסוף בשקל. כעת עומד בנק ישראל למבחן משמעותי ומעניין יהיה לראות כיצד יפעל והאם יצליח לבלום את התחזקות השקל באמצעות תכנית הרכישות. רמת התמיכה המשמעותית היא 3.65 שקלים, ומדובר ברמת תמיכה היסטורית המשלבת מספר אלמנטים טכניים. שבירה מתחת לרמה הזו עשויה להרחיב את התיקון לאזור 3.61-3.62 שקלים ואף לסכן את התהוותה של המגמה כולה, ועל כן ישנה סבירות גבוהה כי בנק ישראל יתערב במסחר בקרבת רמה זו במידה והשוק יבחן אותה".

ב-ATRADE מעריכים כי הצמד דולר-שקל יכנס לדשדוש בין 3.67 ל-3.71 שקלים, לפחות עד לפרסום דוח התעסוקה של ארה"ב ביום ו' הקרוב. "נתוני התעסוקה הם אלו אשר יקבעו האם ה'פד' יכול לסיים או לצמצם את תוכנית רכישות האג"ח העומד כיום על היקף של 85 מיליארד דולר בחודש. שבירה של 3.67 שקלים תוביל להמשך הירידות אל עבר 3.65 שקלים לפחות", נכתב.