ישראלית חדשה בוול סטריט? אבוג'ן מתכננת להנפיק בארה"ב

החברה שכרה בנקי השקעות לקראת הנפקה אפשרית בבורסת NYSE

חברת אבוג'ן מתכננת הנפקה בבורסת ניו יורק (NYSE). החברה הודיעה היום (ג') בדיווח לבורסה כי שכרה בנקי השקעות בוול סטריט כדי לקדם את ההנפקה ולרשום את מניותיה למסחר בניו יורק.

במסגרת ההכנות הגישה החברה טיוטת תשקיף לרשות ני"ע בארה"ב (SEC). לפי שעה לא נקבע מועד להנפקה ואין ודאות שהיא אכן תתקיים, שכן הרבה מאוד תלוי בתנאי השוק ובביקושים שיתעוררו למניות החברה.

אבוג'ן עוסקת במחקר ופיתוח להשבחת צמחים באמצעים ביוטכנולוגיים. היא משתמשת במערכות ממוחשבות כדי לזהות קשרים בין גנים לבין תכונות בצמח, וכך היא מציעה לחברות הזרעים הגדולות באיזה גן משופר כדאי להן להשתמש. החברה נסחרת בבורסה בת"א לפי שווי של 871 מיליון שקל. חברת מונסנטו, שכבר נסחרת בוול סטריט, מחזיקה ב-8.68% ממניות אבוג'ן. בעלי מניות בולטים אחרים הם ליאון רקנאטי (4.45%), קופות גמל וקרנות נאמנות.

אבוג'ן מנוהלת ע"י עופר חביב. בכנס ספונסר שנערך בפברואר האחרון אמר חביב כי "המטרה של אבוג'ן היא להיות החברה המובילה בעולם בתחום שיפור ביצועי הצמחים, ולענות על הדרישה ההולכת וגוברת ליותר גרעינים לעולם - למשק החי ולאנרגיה. הכסף הגדול בדרך, הוא אמור להגיע. מונסנטו השקיעו באבוג'ן 18 מיליון דולר ואנחנו יכולים לקרוא לעוד כסף - 12 מיליון דולר".