צפו: השר שי פירון צוחק בהיסטריה ומפסיק נאום בכנסת

דיון לילי בכנסת על הצעת חוק לתיקון פקודת בתי הסוהר, שהיה אמור להיות משמים למדי, הפך ברגע אחד למפגן של צחוק בלתי פוסק בקרב חברי הכנסת והשרים

עשו צחוק מהחוק: דיון לילי במליאת הכנסת אודות הצעת החוק לתיקון פקודת בתי הסוהר ו"החדרת חפצים לבתי הכלא" שנערך הלילה הפך ברגע אחד למופע שכולו צחוק ודמעות שלא נראה מזמן מעל בימת הכנסת.

לדוכן הנואמים עלה שר החינוך הרב שי פירון שהתכוון לדבר על סעיף הכנסת חפצים אסורים בנסיבות מחמירות לבתי הסוהר - לכאורה דיון משעמם מאוד בשעת לילה מאוחרת. אלא שזמן קצר לאחר שהחל לנאום, הצחיקו אותו כמה מחברי הכנסת של סיעת יהדות התורה ובראשם ח"כ משה גפני - מה שהביא לפרץ צחוק ממושך ובלתי נשלט מצדו.

השר פירון ניסה להפסיק לצחוק בזמן שח"כ משה פייגלין שניהל את הדיון ביקש מהנוכחים לנסות ולהירגע, אלא שהשעה המאוחרת והעייפות השפיעו קצת יותר וגל הצחוק רק נמשך. גפני ושניים מחבריו לסיעה שנכחו במליאה המשיכו לצחקק במקום וכיסו את פניהם בידיהם.

"חברים, עדיין יש אנשים שצופים בנו בבית. בואו ננהל כאן דיון מכובד, זו בכל זאת כנסת ישראל", הפציר פייגלין - אלא שגלי הצחוק והשובבות במליאה נמשכו. בשלב הזה השר פירון נכנע לצחוק, ויתר על המשך נאומו וירד מהדוכן - רק אחרי ששתה כוס מים, ניגב את דמעות הצחוק מפניו והחזיק את הכיפה מחשש שתיפול.

והייתה מי שלא רק בחרה להצטרף לגלי הצחוק, אלא גם לתעד את הרגעים המשעשעים: ח"כ שולי מועלם (הבית היהודי), שמיהרה לשלוף את הטלפון החכם שלה ולתעד את "הרגע ההיסטורי" שהתרחש במליאה.