מלאנוקס מכריזה על רכישת IPtronics בכ-47.5 מיליון דולר

במלאנוקס מאמינים כי טכנולוגיית הטרנסיברים האנלוגים למהירויות גבוהות של IPtronics משלימה את פורטפוליו הקישוריות האופטית של החברה

רגע לפני מחיקתה מהמסחר בת"א, חברת מלאנוקס מודיעה (ג') על כוונתה לרכוש את IPtronics A/S, חברה פרטית מובילה בפיתוח רכיבי קישוריות אופטית עבור תקשורת דיגיטלית.

לפי הדיווח, מלאנוקס ו-IPtronics חתמו על הסכם סופי שלפיו תרכוש מלאנוקס אתIPtronics תמורת כ-47.5 מליון דולר במזומן, בכפוף להתאמות מסוימות. תנאי הרכישה אושרו פה אחד על ידי מועצות המנהלים של שתי החברות.

תהליך הרכישה צפוי להסתיים במחצית השנייה של 2013, בכפוף להשלמת תנאי סגירה מסוימים.

במלאנוקס מצפים כי העסקה תגדיל את כלל רווחיה בשנת 2014 בכ-1 סנט עד 3 סנט למניה, על בסיס non-GAAP.

מוצרי IPtronics משולבים בפתרונות מלאנוקס המוצעים כיום. רכישת IPtronics תעניק למלאנוקס בעלות על הקניין ותשפר את יכולת מלאנוקס לספק פתרונות מלאים לקישוריות אופטית מקצה לקצה במהירות 100 גיגהביט לשנייה ומעבר.

בעזרת התקני המשדרים והמקלטים המהירים של IPtronics, תוכל מלאנוקס להציע את הפורטפוליו הטכנולוגי השלם הנדרש על מנת לספק רשתות מהירות וחסכוניות, ולספק את הדור הבא של חיבוריות אופטית - ובכך לאפשר ללקוחות מרכזי נתונים לענות לדרישות הגוברות ליישומים ולסביבות מחשוב עתיר ביצועים, Web 2.0, ענן, מרכזי נתונים, מסדי נתונים, שירותים פיננסיים ואיחסון.

IPtronics ממוקדת אסטרטגית בפתרונות קישוריות אופטית ופתרונות קישוריות נחושת אקטיבית עבור שוק התקשורת, ומציעה דרייברים רבי ערוצים של דיודות לייזר מסוג Multi-channel Vertical Cavity Surface-Emitting Laser (VCSEL), דרייברים לאפנון אופטי (Modulation Driver או MD) ומגברי טרנס-אימפדנס (Transimpedance Amplifier או (TIAעם צריכת אנרגיה נמוכה מאוד, חבילת מאפיינים עשירה ביותר, ועלות נמוכה מאוד בהשוואה לפתרונות קיימים בשוק היום. הטכנולוגיה שמלאנוקס תרכוש באמצעות עסקה זו מגשרת על הפער בין ממשקים אופטיים וחשמליים ומאפשרת לספקי מערכות להתגבר על המגבלות הפיזיות של שימוש בחיבורים מבוססי נחושת לממשקים מהירים וממשקי backplane.

מלאנוקס צופה כי הרכישה המוצעת של IPtronics תשפר את התחרותיות שלה ואת מעמדה כספקית מובילה של פתרונות קישוריות עתירי ביצועים מקצה לקצה עבור שרתים ומערכות אחסון.

מלאנוקס צופה גם כי תקים את מרכז המחקר והפיתוח הראשון שלה באירופה במיקום הנוכחי של IPtronics ברוסקילד, דנמרק, וכי תרחיב את פעילות התמיכה הטכנית שלה באירופה. יתר על כן, מלאנוקס מתכוונת לשמר את קווי המוצרים הקיימים של IPtronics על מנת להבטיח המשכיות עבור לקוחות ושותפים.

"הרכישה המוצעת של IPtronics הינה משלימה לרכישתנו המוצעת של קוטורה. שבבי הקישוריות האופטית המקבילית של IPtronics יחזקו את הצעד האסטרטגי שלנו לפעול למען שליטה מלאה מקצה לקצה על קישוריות שרתים ואחסון", אמר איל וולדמן, יו"ר נשיא ומנכ"ל מלאנוקס. "יישומי Web 2.0 והענן החדשים והמתפתחים אשר משפיעים על חיי היומיום שלנו תלויים במניפולציות מהירות של נתונים הגדלים באופן אקספוננציאלי".

"רכישה זו חשובה לשתי החברות על מנת לאפשר חדשנות בקישוריות מרכזי נתונים הדורשים פתרונות להעברת נתונים במהירות וביעילות רבות יותר", אמר נילס פינסט', מייסד שותף ומנכ"ל IPtronics A/S. "אנו שמחים להצטרף לצוות מלאנוקס ומצפים לעבוד ביחד כדי להמשיך ולפעול למען צמיחת החברה המשולבת".

הצעת הרכישה הינה בכפוף לתנאי סגירה מקובלים, לרבות קבלת אישורים רגולטוריים נדרשים.