אפל מגיעה לחדרה: תקים מרכז לפיתוח אפליקציות בתיכון עמל

חברת אפל תחנוך בשבוע הבא מרכז יזמות בבית הספר התיכון הרב תחומי למדעים ולאמנויות בחדרה של רשת עמל. כך נודע ל"גלובס". התלמידים במרכז יעסקו בפיתוח אפליקציות לאייפון ולאייפד, שפועלים על מערכת ההפעלה של אפל - iOS.

במרכז, שהוקם בשיתוף ובעידוד משרד החינוך ובחסות אפל העולמית, ילמדו תלמידים מצטיינים שנבחרו לפרויקט פיתוח אפליקציות ושיווקן. אפל העמידה לטובת המרכז מומחים מטעמה, שילוו וידריכו את המורים והתלמידים במרכז. בנוסף, ענקית הטכנולוגיה תרמה מחשבי מק ואייפדים למרכז, שיאפשרו סביבה טכנולוגית הולמת לפיתוח האפליקציות. המכשירים יסופקו למרכז באמצעות חברת iDigital, יבואנית מכשירי אפל לישראל, בראשות המנכ"ל ערן תור.

את האפליקציות שיפותחו במרכז היזמות ניתן יהיה להעלות לחנות האפליקציות של אפל, ה-App store, ולמכור אותן לכל דורש. בשלב השני תבדוק אפל כיצד לשתף את התלמידים בהכנסות ממכירת האפליקציות.

מרכז היזמות נולד הודות ליוזמה של עו"ד רוית דום, מנכ"לית רשת החינוך עמל. המרכז נועד להעניק לבני הנוער כלים של ניהול עסקי, תוך שילוב ממשי בתעשייה - ועל ידי כך לצמצם פערים ולהשביח את מערכת החינוך בפריפריה.

ההכשרה היזמית ניתנת לתלמידים בשיתוף עם עמותת יוניסטרים, שפעילה בתחום של הכשרת בני נוער ליזמות ומנהיגות עסקית.

לפרויקט התקבלו 60 תלמידים מכיתות ט'-י' בביה"ס הרב תחומי למדעים ולאמנויות חדרה, שנבחרו תוך בחינת הכישורים האישיים שלהם ובעיקר הלהיטות והתשוקה היזמית. התלמידים שנבחרו עברו ראיונות אישיים על ידי עו"ד דום, ובהמשך הם יחנכו תלמידים צעירים מבתי ספר אחרים בעיר חדרה.

לדברי עו"ד דום, "מרכז היזמות מבוסס על שלושה עוגנים מהותיים: חיבור חזק של האקדמיה, התנסות אמיתית בתעשייה ובמוסדות רפואיים ומחקריים, ולימוד מיני-מנהל עסקים ברמה הגבוהה ביותר. השילוב בין שלושת העוגנים יסייע לתלמידים לעמוד בתחרות הגלובלית ולהוביל את כלכלת ישראל להישגים טכנולוגיים חדשים".

בשבוע הבא יתקיים אירוע ההשקה של מרכז היזמות בחדרה, שבו יהיו נוכחים גם נציגי חברת אפל - ראש הדסק החינוכי איידן מקארתי, ומנהל החברה במזרח התיכון ובאסיה אריק צ'ארלס.

עו"ד דום ותור מ- iDigital נפגשו השבוע עם תלמידים במרכז, ושמעו מהם סקירה על אפליקציות חדשות שכבר הספיקו לתכנן במהלך החודשים הספורים שבהם פועלת התוכנית. התלמידים תיארו את תהליך בדיקת צרכי השוק בתחומים שונים, וכיצד הגיעו לרעיונות שיענו על צרכים אלו.

עו"ד דום אמרה: "אני בטוחה שעוד נשמע על פיתוחים יזמיים שייצאו מבית היוצר של מרכז היזמות הזה". ערן תור איחל לתלמידים כי הפיתוחים היזמיים שלהם יפיקו תועלת לכלכלה ולסביבה.

יוסי ניסן