אלשטיין: "האינטרס של כולם שדנקנר ימשיך להחזיק בחברה"

אלשטיין, הערב במשרדי אי.די.בי: "דנקנר ביקש שאגיע - אז באתי, החברה חזקה מבחינה פיננסית" ■ מחרתיים: ביהמ"ש ידון בהסדר בין הנושים לחברה

"בדיוק באתי מניו יורק, בילינו את כל השבוע האחרון בפגישות עם נוחי. החלטתי שהדרך הכי טובה להתקדם, היא להגיע לכאן. לישראל. קיבלתי שיחת טלפון מנוחי שביקש ממני להגיע - ובאתי", כך אמר הערב (ג') איש העסקים הארגנטינאי אדוארדו אלשטיין, במסיבת עיתונאים מיוחדת אודות השקעתו בקבוצת אי.די.בי. למעשה, במסגרת זו ניצב אלשטיין הערב, לראשונה למול העיתונות והציבור בישראל והביע תמיכה בנוחי דנקנר.

טרם מסיבת העיתונאים, יצאה "הודעה בהולה" מטעם משרדו של רני רהב, המייצג את אי.די.בי, בדבר המסיבה. עד תחילת המסיבה, לא היה ברור אם נוחי דנקנר ישתתף במסע"ת, או לא. דנקנר לא נכח לבסוף בכינוס.

במהלך הדברים שנשא, אלשטיין חזר והדגיש כי אי.די.בי היא חברה חזקה וכי השבוע הקרוב הוא שבוע קריטי בכל הנוגע לגבי עתידה של החברה וכי "אנו האופציה הטובה ביותר לכולם". אלשטיין דאג להדגיש גם את העובדה כי הוא יהיה שותף שווה לדנקנר והם ינהלו את החברה ביחד.

"מטרת הפגישה היא לבצע הבהרות מסוימות ולהציג הצגה קצרה", אמר אלשטיין. "השקעתי בישראל בעבר. הגעתי לכאן עם רצון עז לבצע השקעה מהותית בקבוצת אי.די.בי. טיפלתי בעבר במשברי חובות בקריירה שלי".

"כאשר שמעתי את מה שקורה באי.די.בי ונפגשתי עם דנקנר, ישבנו למשך יותר משעתיים, ושיתפנו האחד את השני בחוויותינו. בהתחלה לא החלטתי באשר להשקעה, אבל בהחלט היה לי ברור שאסייע. בשבוע שעבר הפכנו לשותפים באי.די.בי", אמר.

"אנו עומדים מאחורי כוונתנו להשקיע 75 מיליון דולר, ישירות ב-IDB אחזקות, כפי שהתחייבנו", המשיך אלשטיין. "אי.די.בי היא חברה חזקה מאד מבחינה פיננסית. למדנו את העסק ואנו אוהבים אותו. אנו חושבים שהכלכלה בישראל חזקה ואנו רוצים להזרים את הכסף מיידית. כמובן, זה לא תלוי רק בנו אלא גם בהחלטה של ביהמ"ש".

אלשטיין הוסיף ואמר: "אנו מוכנים לזוז קדימה מהר ויודעים שזה שבוע חשוב מאוד. סיבת נסיעתי היא רק לאשש שאנו מוכנים לנוע קדימה. לדעתי הצעתנו היא היחידה שתביא כסף חדש לתוך החברה, וכשמשבר קורה כולם רוצים לקחת את הנכסים הטובים ביותר בהנחה גדולה. ואמרתי לנוחי - הדבר הכי פחות טוב לעשות הוא לתת את הנכסים הטובים תמורת כלום".

"דנקנר עשה הרבה מאד טוב בישראל"

"דנקנר עשה הרבה מאד טוב בישראל. בפגישתי הראשונה איתו שאלתי אותו כמה כסף הוא תרם והוא נקב במספר גבוה. הוא אדם טוב שנמצא במצב מאוד מלחיץ. אני הייתי במשבר 3 פעמים. כששמעתי את המקרה החלטתי לסייע", המשיך אלשטיין. "אם נציל את החברה הזו, זה יהיה טוב לכלכלה הישראלית ולנוחי. לחברה יש נכסים שיסייעו להגיע למטרה הזו".

"האינטרס של הכלכלה הישראלית הוא שדנקנר ימשיך להחזיק באי.די.בי. אם יקבלו את ההצעה שלנו, זה יהיה טוב גם לנו, גם לדנקנר וגם לבעלי האג"ח. נכסי החברה מתומחרים בחסר. ההצעה שלנו טובה יותר, ואם מחזיקי האג"ח יחשבו כמו שצריך מבחינה כלכלית, מבחינה רציונאלית - הם יקבלו את ההצעה".

באשר לשאלת "גלובס" לגבי אופי ההשקעה, בהיקף של 75 מיליון דולר, ציין אלשטיין כי מדובר ב"קבוצת משקיעים", אשר אלשטיין הוא המשקיע הבכיר מביניהם. "הכסף הוא של קבוצת משקיעים גדולים שאחשוף אותם לאחר שביהמ"ש יכריע בנושא", אמר אלשטיין, שסירב לחשוף את זהות המשקיעים, בשלב זה. "דנקנר ואני נשלוט באי.די.בי אחזקות במשותף", ציין אלשטיין בהמשך.

מסיבת העיתונאים התקיימה בחדר הישיבות של אי.די.בי במגדל המשולש במרכז עזריאלי, כשמאחוריו ומול מצלמות הטלוויזיה ניצבים דגלי ישראל - באופן לא מפתיע וכחלק מהמאמץ המיתוגי של דנקנר בימים האחרונים. "אנו מצפים להחלטה מביהמ"ש ואני בטוח שאנו משקיעים בזמן טוב בכלכלת ישראל"", סיכם אלשטיין. "אנו מאמינים שעם ההצעה החדשה שלנו, נוכל להגיע להסכם מול נציגי האג"ח של אי.די.בי. ככל שהחברה תמשיך להיות באי-ודאות זה יהיה רע לחברה. ככל שהזמן ייתארך מצב החברה יורע. אני מצפה שהסיפור לא ייקח עוד זמן רב. אנו בתוך זה כבר שמונה חודשים, ואני מצפה שבחודש הבא תהיה החלטה".

השקעתו של אלשטיין באי.די.בי אשר בשליטתו של דנקנר, הכרחית עבור האחרון בכדי שיעמוד בהצעה המשופרת שהגיש לבעלי האג"ח של הקבוצה הסוף השבוע האחרון. זאת, כאשר מחרתיים (ה') צפויים להגיע הצדדים לבית המשפט בכדי לדון על ההצעה שהוגשה באחרונה מטעם נציגות בעלי האג"ח להסדר חוב, והתנגדות אי.די.בי להצעה.

ל"גלובס" נודע כי נציגות אי.די.בי אחזקות מתמחרת בערכים כלכליים את ההצעה של דנקנר, לפיה יקבלו מחזיקי האג"ח במועד חתימת ההסדר 540 מיליון שקל (375 מיליון שקל הזרמה חיצונית, ו-165 מיליון שקל ישולמו מתוך קופת החברה), ככזו העומדת על כ-970 מיליון שקל - תספורת של כמחצית מחוב האג"ח. מדובר לטענת הנציגות בחבילה פחות טובה מזו שהציע דנקנר רק בחודש מארס האחרון, אותה תמחרו בשווי של 1.04 מיליארד שקל.